Melyik útburkolat fajta ár-érték arányban a legidőtállóbb és egyenletesebb?





És alappal is számoltál?
Járulékos költségek?
Ha valóban lenne egy birtokod, akkor erről nem itt kéne érdeklődni, hanem több kivitelező cégtől kéne árajánlatot kérni.





Attól függ, neked mi jelenti az értéket. Ha nem gond, hogy 10-20 évente újra kell esetleg gréderrel dolgozni akkor a makadámút meszes talajstabilizációval - persze akármelyiket választod talajstabilizáció mindegyiknél ajánlott. Ja, és persze a vízelvezetést is ki kell dolgozni, ezek karbantartást igényelnek.
Máskülönben a térkőre áll leginkább a hosszan használhatóság, igaz ez már jóval drágább, de ha ~2500-2800 miliméter széles lesz az utad (felesleges ~3000-ig felmenni) az az 5-600 négyzetméter még nem katasztrofálisan drága, s abban az értelemben tényleg érték, hogy az unokáid is látni fogják még azt az utat.
A beton drága - de okkal. Viszont ha csak 3 tonnára terhelnéd (gondolom ez tengelyenként 1,5 t-t jelent) akkor valószínűleg nem használnád ki, nem a te technológiád.
Aszfalt...hanyagolandó. Ugyanúgy meg kell építened egy jó alapot, mint a makadámút esetén, de semmivel sem tartósabb. Magas sebességű szilárd útburkolatoknál nyilván szükség van rá, de ha nem mennél 30-40 km/h-nál gyorsabban tök felesleges.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!