Meredek parkoló feljárón hogy érdemes menni?
Konkrétan a debreceni fórum parkolójáról beszélek, de általános tanácsot is elfogadnék.
Történt velem pár hónapja, hogy mentem fel a felhajtón, és előttem megállt a sor úgy, hogy az előttem lévő már pont vízszinben volt, én meg a felhajtón, és mögöttem is voltak már. Nem volt jó érzés megállni és azon a meredek lejtőn elindulni, le is fulladtam, leizzadtam mire felmentem.
Valószínűleg ez volt bennem legutóbb is, pár héttel később, mentem fel, akkor nem voltak előttem meg utánam sem, de "szemből" mentem be, így hosszabb úton, nem egyesben voltam már a lejtőnél és újra lefulladtam a lejtőn.
Szóval a kérdés, ti hogyan mentek fel a meredek feljárón parkolóházba? Nem váltotok fel egyesből, bármennyire bőg a motor? Visszaváltotok a meredek rész kezdete előtt? Kellene pár tanács, mert nem bízom magamban ebben és nem akarok bénázni, vagy neadjisten valaki más autójában ezzel kárt tenni.
Váltsál vissza 1-esbe. Én még nem jártam olyan parkolóházban, ahol 2-es indolkolt lett volna szintek közötti felhajtókon.
Gyakorold a kézifékes indulást!
miért kell kettesbe tenni? miért kell bőgetni egyesben?
Ha kifelé mész, szép nyugodtan egyesben, bőgetés nélkül. Aki mögötted jön, az is ezt teszi.
Lazán, görcs nélkül. Ha meg kell állni az emelkedőn, akkor sincs baj...efyesben hagyod, és kézifékkel állsz meg úgy, hogy a lábféket békénhagyod..ha indulhatsz, akkor csak gáz-kuplung, és kiengeded a kéziféket...
Menni fog
Köszönöm a válaszokat.
Nem friss jogsis vagyok (3 éves a jogsim), de főleg az alföldön, síkon vezetek, ritkán van lehetőégem ilyen emelkedőkön vezetni.
Persze, tanultam emelkedőn kézifékes elindulást, megy is (kapubejárónk is emelkedős), csak konkrétan ez a parkoló meredekebb, mint bármi amin valaha voltam, nem is ezen tanultuk az oktatóval.
Miért kell kettesbe tenni: Amikor bemész ebbe a parkolóba, hosszabb úton mész előbb síkon és csak utána kezdődik az emelkedő, mire odaérek, már kéri a motor a kettest. Mögöttem is általában mindig a s*ggemben jönnek, és ez engem tud idegsíteni, valószínű ezért kapkodok és rontom el. Eddig kétszer sikerült lefulladnom, de legalább hússzor voltam már itt úgy, hogy én vezettem, szóval tudom, hogy meg tudom csinálni, csak a rossz élmény megmaradt és elcs*szem... De megjegyzem... inkább lassabban megyek és egyesben.
Hiába van 3 éve jogsid mégis nagyon kezdő mazsola vagy.
Csak 1.-be lehet ott menni és nem kell bőgetni a motort .
Igen, tisztában vagyok vele, hogy nem vagyok profi, ezért is kérdezek, hogy tudjam, mit rontok el, min változtassak, hogy próbáljam, hogy berögzüljön.
Mit értesz az alatt, hogy nem kell bőgetni a motort? Ha sokáig egyesben van, akkor vagy elkezd bőgni, vagy fel kell váltanom hogy lejjebb menjen a fordulatszám. Ha meg elveszem a lábam a gázról, akkor a meredek lejtőn hamar leesik, lefullad.
Digitális a gázpedálod, nem lehet finoman szabályozni, vagy padló vagy semmi? Nem magától kezd el "bőgni", hanem mert nem tudod rendesen adagolni a gázt. De azt még nem árultad el, mit értesz "bőgés" alatt. Ha pörög 3000-t, megy kb 20-al, az egy parkolóházban több mint elegendő.
Ne akard már állandóan kimagyarázni, hogy a te vezetni nem tudásod az autó, a motor, a rámpa és a többiek hibája! Rajtad kívül az összes többi autós úgy tűnik megoldotta onnan a kihajtást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!