Miért nem így tervezték meg az új magyar rendszámot, ahogy ez a válaszoló leírta?
A 22-es válaszoló itt: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__1..
Abszolút logikus, jól átgondolt koncepció.
De most tényleg, igazából mi szükség van A, B, C, D formátumokra ( [link] ), ha egy ilyennel ki lehet váltani az összeset?
Egy ilyennel, ha úgy méretezik, hogy ne legyen túl nagy a motorkerékpárok farára, minden járművet fel lehetne rendszámozni.
A mopedek (E - [link] ) esetében lehetne úgy csinálni, hogy ugyanezzel a karaktermérettel, csak kevesebb betűvel és számmal, hogy kisebb legyen a tábla; pl. két betű a felső sorban, az alsóban meg három szám.
247 × 152 mm-es táblát javaslok bevezetni a motorkerékpároknak, személy- és teherautóknak, buszoknak, pótkocsiknak, utánfutóknak. A mopedek táblája 190 × 152 mm-es lenne, öt karakterrel. A betűk mérete 58 × 36 mm, a számoké 58 × 34 mm lenne.
247 = 14 + 36 + 9 + 36 + 18 + 34 + 9 + 34 + 9 + 34 + 14
152 = 13 + 58 + 10 + 58 + 13
És az 58 × 36-os betű- és az 58 × 34-es számméret elég is lenne, tekintettel arra, hogy a még jelenleg használt motorrendszámon a betűk 49 × 35, a számok 49 × 28 mm-esek: [link]
Összehasonlításként: a jövőre bevezetni tervezett motorrendszámon a betűk 49 × 28, a számok 49 × 24,5 mm-esek lennének: [link]
Ezek szerintem annyira kicsik, hogy még egy egyáltalán nem rövidlátó ember sem látná őket élesen 20 méterről.
És ha fontos lenne, hogy kerek méretű legyen:
250 = 15 + 36 + 9 + 36 + 19 + 34 + 9 + 34 + 9 + 34 + 15
150 = 12,5 + 58 + 9 + 58 + 12,5
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!