Zuglóból mennyire nehéz eljutni a római partra bringával?
www.merretekerjek.hu
itt látod a hálózatot, utvonalat is tudsz tervezni
Várj, ha ennyire fogalmad sincs a szabályokról, akkor kezdd a Magyar Kerékpárosklub oldalán az ismerkedést a bringázással! Ez akár súlyos balesetektől menthet meg.
A járdán NEM bringázunk, ez alap, mert senki sem számít ott gyalogosnál gyorsabb járműre. Te is nagy bajba kerülhetsz emiatt egy kapualjban, kereszteződésben, emiatt ne járdázz soha!
Pl. a Tímar utcai felüljárón szoltak büntetni, ha biciklizel, mindkét irányból a rámpára rá van vezetve a bicikliút, csak magán a felüljárón tilos bicajozni.
Egyébként néha én felmegyek a járdára, mert a józan ész azt diktálja (pl. szabadság híd) de akkor tényleg óvatosan a gyalogosok zavarása nélkül.
Amúgy mindig a járda úttest felöli oldalán menj, LASSAN, így a kapuból vagy boltból kilépő embereket nem fogod elütni.
De Budapesten elég kevés az olyan hely, ahova nem tudsz kis forgalmú utakon és kerékpárutakon eljutni.
Gyerekek, ne propagáljátok már kérlek a járdán bringázást. Egy csomóan azt hiszik, hogy ott vannak nagyobb biztonságban, holott ez rohadtul nem igaz.
Minden kisméretű járművel akkor vagy a legnagyobb biztonságban, ha látszol, ha mindenki a közeledben kap esélyt arra, hogy észrevegyen.
Ha a járdán karikázol, erre sokkal kisebb az esély, mert a különböző növények, utcabútorok, parkoló járművek, oszlopok, stb. nagyon sokat takarnak, míg az úttesten értelemszerűen rögtön ott vagy minden más járművezető és az úttesten átkelni szándékozó gyalogos látóterében. És ez a kulcs: ha látnak téged, nem fognak elgázolni.
#5: ezzel a szemellenzős hozzáállással teszed a legrosszabbat a városi bicajozás terjedéséért.
Aki most kezd pl. munkába biciklizni, egyszerűen nem érzi magát biztonságban a városban kis utcákban 70-el, főutakon nem ritkán 100-al száguldozó autósok fenyegetésében, akik sokszor szándékosan 10-20 cm-re zúznak el melletted. Néha még én is szívrohamot kapok 10 év vidéki és 20 év pesti bicajos tapasztalattal, pedig számítok rá, mert hallom hogy közel jön már hatulról. A teherautókról ne is beszéljünk.
Feleségemet évekig kísérgettem, mert egyszerűen félt egyedül a pesti forgalomban. Azóta már el mer menni munkába, piacra, edzésre egyedül, de most is csak arra, ahol kicsi a forgalom vagy van bicikliút vagy sáv.
@6: biztosan szemellenzős hozzászólás, ha valaki a szabályos és biztonságos közlekedést preferálja ahelyett, hogy hamis biztonságérzetbe ringatva magát a jóval veszélyesebb és szabálytalan helyzetet ajánlaná...
Hidd el: bármilyen félelmetes is, amikor elhúz melletted egy gépjármű, egyetlen tulok sem fog direkt nekimenni az általa jól látható kerékpásrosnak (annál jobban félti a tragacsát), ellenben ha nem vagy a szeme előtt és csak akkor vesz észre, amikor hirtelen elé kerülyz, akkor a legóvatosabb sofőr sem tud tenni semmit a baleset elkerüléséért.
De nem kell messzire menni; elég ha megnézed a baleseti statisztikákat, hol történik a legtöbb.
#9: igen, hetente egy "elsodort" kerekpáros azert bekerül a hírekbe.
Nagy részük meg is hal.
Nem bicikliúton, és nem is járdán történnek az esetek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!