Melyik kocsinál kellett így kezelni a sebességváltót? "gyorsít-kuplung be-üres-kuplung fel-(gázfröccs)-kuplung ismét be-következő fokozat-kuplung fel"
Figyelt kérdés
Mechanikus kapcsolású?
Ha jól tudom, a szinkrongyűrű tette egyszerűbbé a folyamatot.
2021. máj. 24. 07:08
1/3 anonim válasza:
A szinkronizált váltók elterjedése előtt (meg néha utána is) tolókerekes vagy kapcsolókörmös váltókat használtak. Ezeknél volt szükség a fent leírt trükkre fokozatváltásnál.
2/3 anonim válasza:
duplakuplung kellett pld a régi csepeleknél. Én a katonai 344-est használtam
3/3 anonim válasza:
Csak visszakapcsolásnál kell a gázfröccs. Felfelé nem.
De két élő példa: a fentebb említett CsD-344 és a GAZ-66.
De én már annyira hozzászoktam a dupla kuplungoláshoz, hogy régebben még a szinkronváltós IFA-n is kétszer kuplungoltam, meg mostanában az Ikaruson is.
Az mondjuk egy mellékszál, hogy ha ráérez az ember az adott autóra, akkor csak elinduláskor és megállás előtt használja a kuplungot, fel -és visszakapcsoláskor viszont nem, csak egyszerűen áthúzza egyik fokozatból a másikba minden reccsenés nélkül, fordulatszám és lendület alapján.
...bár néha észreveszem, hogy a személykocsimat is sikerül így vezetni. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!