Hogy csináljem, h ne legyek feszült, kapkodos és ideges vezetés közben?
Már csak egy forgalmi vizsgám van és kész a jogsim. Mindegyik vizsgám elsőre meglett. De most van egy kis gondom...
Feszült, ideges vagyok, mikor bekell ülnöm vezetni...
Az oktatóm sem kedvelem nagyon, jófej meg minden, de nem értem, h miért nem kommunikál velem. Néha csak csendben ülünk a kocsiban. szeretnék jól megtanulini vezetni, és szeretném, ha sikerülne ez a vizsgám is. Szerintetek mit tegyek??Hogy győzzem lesz ezt az egészet?
És ha van akk pár tippet is kérnék a forgalmi vizsgával kapcsolatban(mire ügyeljek, milyen legyek a vb-vel stb...)
Köszii:) 18/L
- zebra+gyalogos kombóra nagyon ügyelj! Még akkor látszódjon, hogy átengednéd, ha ott sincs senki! :)
- tükröt sokszor nézzük, azt szeretik, ha többet nézel hátra, mint előre.
- érett narancssárgán csak akkor megyünk át, ha satufék nélkül nem tudnánk megállni.
- váltani és motorfékezni egyaránt szeretünk, mer a váltó a barátunk (egyesbe negyven már sok) :D
Nagyon nem tudok mást mondani, csak azt, hogy nyugi, nyugi, nyugi. Az autó nem harap, te vezesd őt és ne fordítva. Majd írj, hogy sikerült, ha eszedbe jutunk :D
nem tudom milyen tanárod van, de nálunk az volt, hogy volt pár vizsgaútvonal, és mivel a tanár mondja a vizsgán is merre menj, sokat gyakoroltunk azokon a helyeken amerre vizsgán is esélyes volt hogy menni fogunk. Vizsgán pont ugyanarra mentünk, így az összes táblát, elsőbbségi szitut már fejből tudtam, elég volt "csak" a kocsira, forgalomra, szabályok alkalmazására figyelni.
Amikor vezettünk hangosan mondanom kellett hogy milyen
úton vagyok, és mennyi a seb. határ, kinek van elsőbbsége. Ez jó volt, mert így jól begyakoroltam.
Vizsgán senki nem szólt egy mukkot sem, tök csendben zajlott, az oktató néha szólt, hogy itt majd balra...
Ha nálatok is így müxik, azon tudsz segíteni, hogy a vizsgaútvonalakon járkálsz BKV-val, vagy megpróbálsz másik tanuló mögé hátra bekéreckedni, hogy amikor ő megy a vizsgavonalakon, addig is gyakorold hol mi a szitu. Ez rengeteget segít, mert nem esel bele pl. egyirányú utca csapdába, stb...
Vizsgán: aludd ki magad előtte, ha melózól aznapra szabi, és koncentrálj rá a dologra. Az első pillanattól kezdve összpontosíts, csak a tanult dolgokra figyelj, a VB nem fog szólni, de ha szól is nem hozzád, ne foglalkozz vele.
A parkolásnál elegendően nagy helyet válassz, előre parkolj, mert úgy könnyebb :)
Jobb kezes utcákra nagyon figyelj, a gyalogosokra is. Ne menj túl lassan, mert akkor meg az lesz a gond :) Tükröket folyton nézd, és a holtteret is, ezt már a vezetésnél is így kell begyakorolni. Ha vizsgán választhatsz majd melyik útvonalon akarsz menni, azt válaszd, amelyiket jobban ismered.
Talán a visszaút a legkritikusabb, mert akkor már fáradsz plusz kezdesz örülni hogy megvan. Sokan buknak ki a visszamenő szakaszon. Nem szabad itt sem lazítani, egész addig kell figyelni, amíg a motort le nem állítod (én is majdnem a visszaúton buktam :)
Tanács: egyenes úton amennyire tudod vedd fel a tempót, hogy ne legyen feltartás, kanyarodásnál viszont kicsit kanyarodhatsz lassabb tempóban hogy tudd uralni a kocsit plusz legyen időd táblágat nézegetni, elsőbbséget végiggondolni, gyalogosra figyelni. Ha kanyarodásnál kicsit lassabb vagy azért nem szólnak, viszont ha látják hogy pl. a gyalogosokra rendszeresen nem figyelsz, az akár bukó is lehet...
A VB személyén múlik bizonyos szinten, de ezzel ne foglalkozz, amíg vége sincs, úgysem tudod mi a véleménye, és nem is számít. Engem is lehúzott (bár sztem jól ment) mégis meglett a vizsgám.
előző vok:
ja és persze szokásos dolgok: vizsga előtt kaja, pia, pisi elintéz, vizsgahelyre időben érkezz (30 perccel vizsga előtt), megjelenés nem kell ünneplő, de sztem nem árt valami szolidabb ünneplő jellegű, hogy lássa a VB, komolyan veszed a vizsgát.
Már a rutinpályán is figyelj nagyon. Az első benyomás azért fontos, mert lehet hogy a VB az első pillanat alapján beskatulyáz, amiből utána nehéz átkerülni. Fékpróbát ne felejtsd el (már a gyakorlások során is csináld) mert akkor már a kapun se jutsz ki :)
oldaltávolságot inkább nagyobbat tarts mint kisebbet, mert ha túl kicsi, azonnali bukás. Zebrán, kereszteződésben ne állj meg, bukó!
Ha ki kell kerülni valami járművet, nagyobb távot tarts mögötte.
Ha Te határozhatod meg a vizsga időpontját olyat válassz, ami nyugis. Én pl direkt úgy kértem a sulitól, hogy a nap mindegy, de 10:50 körül legyen. Akkor már nincs reggeli csúsz, még nincs du csúcs, már nem vagy fáradt, még nem vagy fáradt :) nem vagy éhes, nem kell pisilni, stb... :)
Az előttem szóló nagyon jól összefoglalta, csak annyit jegyeznék meg, hogy az tényleg nagyon sokat számíthat, ha ismered az útvonalat. Már a vezetés vége felé szinte kívülről fújtam, hogy mi merre van, ennek ellenére voltak olyan pontok, amit még mindig rendszeresen elrontottam.
Sokat segített, hogy bejártam gyalog pár szakaszt(autóval menni ugye más, nem érsz rá felfogni mindent, amit gyalog simán), és pl. akkor vettem észre, hogy azért nem láttam egy táblát és voltam bizonytalan, mert egy hülye bokor félig ránőtt, legalábbis zavart abban, hogy az adott szituban észrevegyem, illetve körgeometriás csomópontot sem ártott körbejárnom, bár olyan nem mindenhol van.
A vége meg tényleg kritikus, teljesen jól ment minden, kanyarodtunk be a rutinpályára, éreztem, hogy ez az megvan, nem csesztem el semmit, erre az utolsó problémás helyen zöld lámpát kaptam, ennek ellenére megpróbáltam elengedni a szemből jövőket balra bekanyarodásnál, szerencsére még időben kapcsoltam:) nem is értettem, hogy mi ütött belém, gondolom a stressz, meg az, hogy már mindjárt megvan.
Végül még egy dolog, nagy közhely lesz:) de szerintem semmit ne csinálj másként vizsgán, mint egyébként szoktál. Te csak szépen menj végig a begyakorolt útvonalon, tedd ezt szabályosan, lehet hibázni olyan dolgokban, amikben bármilyen vezető hibázna, és azzal nem veszélyeztet senkit. Szerintem jó gyakorlás az is, amikor nem csak ketten vagytok oktatóddal, hanem gondolom előfordult, hogy felvettetek valakit. Ezzel gyakorlod az érzést, hogy milyen ha ott ül a vizsgabiztos. Persze más a helyzet, de a VB sem fog mást csinálni, mint ott ül, majd a végén megmondja milyen voltál, kiszáll azt csá.
Meg amiket az előttem szóló írt azokhoz annyit tennék hozzá, hogy ennyi mindenre csak akkor tudsz figyelni vizsgahelyzetben, ha ezeket jól begyakorlod. Tehát igyekezz minél jobban csinálni mindent a vezetések alkalmával, és igyekezz hallgatni az oktatódra, kérdezz, hogy mit hogyan kellene másképp ha valamit nem értesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!