Egyesek miért emlegetik a közlekedőket úgy, mintha csoportokat alkotnának (biciklisek, autósok, motorosok, stb.)?
Sokszor hallom, hogy “a biciklisek szabálytalanok és figyelmetlenek, utálom őket”, “az autósok agresszívak, nem törődnek velünk”, “a motorosok őrültként száguldanak”.
Mi az értelme az ilyen kategorizálásnak, amikor a közlekedők nem csoportokat alkotnak, feltételezem, hogy a biciklisek 90%-a vezet autót, a motorosok 99%-a szintén, de még fordítva is igaz, hogy hétvégente rengeteg autóval közlekedő előveszi a bicajt.
Kicsit olyan ez, mint amikor a tömegközlekedőket kategorizálják, holott tele vannak a P+R parkolók, sok esetben 20-30+ milliós autókkal.
"amikor a közlekedők nem csoportokat alkotnak"
De, a közlekedők csoportokat alkotnak, méghozzá konkrétan járműtípusok alapján. Biciklisek, autósok, motorosok, gyalogosok. Ezek teljesen logikus csoportok és bizony mindegyik csoport máshogy viselkedés közlekedés közben. Például egy biciklis előbb fog átmenni a piros lámpán, mint egy autós, mert az ő járművével nem érzi azt annyira kockázatos cselekedetnek, mintha autóval lenne. Egy motoros előbb fog vakmerő módon manőverezni az országúton, mint egy autós, mivel fizikailag alkalmasabb erre a járműve. Pont az a lényege ennek a kategorizálásnak, hogy nem személyhez, hanem járműhöz kötött. A biciklis lehet, hogy másnap autós lesz, mert bevásárolni megy a Tescoba, de ugyanannál a kereszteződésnél, ahol előző nap a biciklivel simán átgurult a piroson, kocsival már szinte biztos nem gurulna át. A közlekedők viselkedése nagyban függ a járművüktől, ez tény.
A bicikliseknek van egy szűk rétege, akiket én csak kamikazenak hivok, varosban járnak országúti biciklikkel. Na azoktól messzire próbálok kerülni mindig. Miattuk szidom sokszor az összes biciklist. Ételfutárok, mindenkit leszaró fiatalok, vagy sötétzöld állampolgárok, akik azt hiszik, ha ők bicikliznek, megmentik az unokáim életét is, és nekik mindent szabad.
A gyalogosok kategorizálása viszont tényleg vicces, hiszen sok gyalogos 2 perce szállt ki az autóból :D
Én az ilyen "egyesek" típusú kérdéseket nem értem.
A kérdező "egyesekre" hivatkozva felépít egy csoportot, csak azért, hogy kialakíthasson egy ellen véleményt amit megkritizálhat a saját maga véleményével.
6/8
„Egy dologban biztos vagyok: a bringások 90%-a (ahogy írod) nem vezet autót. „
jó nagy hülyeséget írtál, a statisztikák pont az ellenkezőjét támasztják alá.
„többórányi videót lehetne feltölteni az autós kamerám felvételeiről, de teljesen felesleges”
én meg biciklisként tudnám sorolni az eseteket, amikor mondjuk egy autósnak fhingja nincs a jobbkéz-szabályról, vagy kitolat elém, kikanyarodik elém.
kérdező:
nyilván az ilyen megállapításokat senki terjeszti ki (általában) egy csoport minden tagjára, csak nem fogja hozzátenni, hogy „tisztelet a kivételnek”.
az meg ne felejtsük el, hogy egy olyan országban élünk, ahol a lakosság nagy része dagadt/ványadt testű, aki imád beszólni olyanoknak (természetesen csak autóból, vagy neten, mert ha odamegyek hozzájuk, jellemzően már tele a gatya), akik szoktak mozogni, és sok autós Bpn él, és csak ott találkozott biciklissel.
én vidéken élek, és persze vannak szabálytalan autósok, gyalogosok, biciklisek, de a többség határozottan fejlődik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!