Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Útépítésnél nem ez kellene,...

Útépítésnél nem ez kellene, hogy legyen az elsődleges?

Figyelt kérdés

Naponta megyek el az M4-es épülő törökszentmiklósi csomópontjánál. A csomópont egyik, 4-es főút fölött átívelő hídja miatt lezárták a 4-es 2x2 sávjából 1x1-et és ez pontosan a 4-es és a 46-os törökszentmiklósi elágazását akadályozza, főleg a városból kifelé Szolnok irányába. Ez eddig rendben is van, hisz bár kellemetlen, de építették a hidat, így indokolt volt a lezárás. Rendben. A problémám a következő: a híd teljes egészében elkészült kb. 2 hónappal ezelőtt, felfestésekkel és táblákkal, szalagkorláttal, tokkal-vonóval, mindennel. És nem csak a hídon, hanem a 4-es főutat nem érintő környező szakaszokon is. De a lezárás megmaradt.


A lezárás azért maradt még meg, mert bár az új szakaszokon már megvannak a felfestések, szalagkorlátok, táblák, de a felhajtókra és lehajtókra mindez nem igaz. Ezek még hátra vannak, ezért a lezárás is marad, hogy majd meg tudják csinálni mindezt. Sőt, szerintem ezen a szakaszon a 4-es főút is kap majd új burkolatot, így nem is számítok a lezárás feloldására az elkövetkező legalább 4, de inkább több hónapban.


Szóval mesém végére érvén fel is tenném a kérdést: nem az lenne a logikus, hogy a 4-es főutat érintő munkálatokat végezzük el a lehető leghamarabb, hogy ne korlátozzuk a forgalmat feleslegesen? Miért volt olyan eget rengetően fontos a 4-es főút lezárásának feloldása helyett olyan szakaszok 100%-os elkészítése, ami még nagyon sokáig nem lesz megnyitva (terv szerint is vagy 2 év még, te tudjuk jól, hogy sosem tartjuk a tervekhez magunkat)? Van ennek bármi logikája, vagy csak a jó magyar mentalitás már megint, hogy "csináljunk már valami látványosat, mert kell az imázsfotó, a többi meg le van szarva"?


2021. ápr. 16. 17:21
 1/3 anonim ***** válasza:
Az út nem akkor kerül átadható állapotba, amikor az utolsó szalagkorlátot is felcsavarozzák és az utolsó útburkolati jelet is felfestik, hanem mikor a műszaki ellenőrzés is lemeózta. Az pedig egy teljesen külön folyamat - pl. a veronai buszbaleset vagy a Morandi híd összeomlása után Olaszországban valóságos hadjáratot hirdettek a hanyag műszaki kivitelezés ellen, simán van olyan, hogy azt hiszed már kész van egy útszakasz (felüljáró, alagút, akármi), de a műszaki ellenőr visszabontatja és dolgoznak rajta még hetekig, hónapokig - valószínűleg ma már Magyarországon sincs ez sokkal másképp.
2021. ápr. 16. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Többek között ezért baj az, hogy egy arrogáns maffia vezeti az országot: az infrastruktúra-fejlesztési projekteknél masszívan, jól tetten érhetően nem a mindennapi használók érdekei érvényesülnek , hanem a beruházó vállalkozások érdekei. Egyszerűbb úgy ahogy van lezárni a munkaterületet, aztán a projekt legvégén visszaadni. És ez ugyanígy működik ma már szinte mindenütt .
2021. ápr. 16. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
#1 Oké, de ez semmilyen formában nem válasz a kérdésemre és semmin sem változtat.
2021. ápr. 17. 03:42

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!