Robi-55 karburátor beállítása, de hogy kell?
Sziasztok!
Van egy Robi 55-ös kapálógépem. A porlasztóba most vettem új csapot, tűszelepet. Ma kipróbáltam a kertben és kezdetben nagyon füstölt(valószínüleg a régebbi keverék miatt, mert kicsit olajosra sikerült), de később már nem. Ha megyek vele kb. 20-40 métert, akkor amikor meg akarok fordulni a szőlősor végén kicsit oda kell "húzni neki" ,mert lefulladna. Hideg motorral elpöfög egy helyben(arra akarok kilyukadni, hogy az alapjárat jól be van lőve). A tankból kisebb piszkok úsznak le a csövön(kimostam már egyszer). Arra gondoltam ,hogy benzinszűrőt teszek a rendszerbe, csak az a kétségem, hogy nem folyik elég erővel a karburátorba az üzemanyag. A levegőcsavar 2 fordulásnyira van kihajtva. Bár utólag lett rajta tekerve, mert nem volt alapjárata és ebből adódóan nem folyott a mellékágon(a szivató mögötti fenti kis lyukon)keverék. Az alapjárati fuvóka most lett kipucolva. Hogy állítsam be a levegőcsavart és miből adódnak a problémák?
Ne haragudj,lehet h én vagyok értetlen ,de nem teljesen értem mi a gondod!
Tehát a robit azt kapálógépként használod,nem pedig olyan kis 3 kerekü" kistraktorként "-ként,ugye ?!
Nem értettem ezt a piszok dolgot sem teljesen.
Én (ezek alapján" azt csinálnám a helyedbe,h szétszedném a karbit,kipucolnám,kicserélném a légszűrőt,kicserélném a gyertyát(!)összeraknám a rendszert-a benzinszűrő nagyon JÓ ötlet!És persze -bár apró dolog-a tanksapka tetején lévő apró lyukat is ellenőrizném h nincs-e eltömődve!A karbi alján lévő vízzsákban is van egy szűrő ami el szokott tömődni,azt is nézd meg!
Ha kapa van rajta,akkor tedd fel v.mi farönkre és ha faszán stabilan áll,akkor hajtsd meg kicsit.sok sikert.Majd írj h mi volt!!!!
[link] vegyél egy ilyent akkor nem lesz gondod a tankból előkerülő üledékkel, de azért nem ártana kimosni a tankot.
A csavar a karbin azt szabályozza hogy alapjáraton az-az zárt fojtószelepnél mennyi levegő kerüljön a benzin mellé, a stabil alapjárathoz kicsit dúsabb keverék kell mint az üzemi fordulthoz, tehát ha befelé hajtod a csavart kevesebb levegőt adsz és benzinben dúsul a keverék. A megfelelő beállítást ütközésig behajtott csavart kifelé tekerve 1/2 és 1,1/2 fordulat között találod meg ott ahol szépen egyenletesem jár a motor.
Igen,az utolsó válaszoló szerintem is klasszat írt!
Sok sikert!
Amúgy meg...ha ilyen idős és kopott ez a gép nézz szét mondjuk a vaterán/teszvesz-en/expressz oldalán,lehet h párezerért van sokkal újabb is.
Hali!
Robi 155 kistraktor probléma
Nekem olyan problémám van hogy mikor kiveszük a gyergyát elkezdjük rángatni eszméletlen sok benzin jön ki! Nem akar beindulni sem! A karburátor csavarok mindegyike mejik mit szabályoz és mejiken célszerű álitani? A másik meg ha beindul és sebeségbe tesszük lefullad miért?
elektronik93@citromail.hu ha tudtok egy képet küldeni a karburátorrol hogy mi mi szabláyoz nagyon megköszönöm!
Köszi előre is!
"Ma kipróbáltam a kertben és kezdetben nagyon füstölt(valószínüleg a régebbi keverék miatt, mert kicsit olajosra sikerült),"
1.Minden kétütemű ameddig nem melegszik be rendesen füstöl.
2.A robi55 kapálógép 1:33-as keverékkel megy amiből adódik hogy füstöl mint az állat.
Akkor van gond ha hófehér füstöt ereget ez esetben ajánlom figyelmedbe a levegőcsavart ha kékesen füstöl akkor okés a gép.
"hogy nem folyik elég erővel a karburátorba az üzemanyag."
Alapjáraton nincs benne "erő" mivel szabadeséses a dolog de nem fogja vissza az üzemanyag utánpótlást ha beteszel közbe egy benzinszűrőt de ha már egy ilyet szeretnél alkalmazni akkor papírszűrő betétest vegyél (ez az olcsóbb fajta) de létezik drágább mostható szétszedhető változat is mint Pl: Filu tuningszűrő
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!