Hogy tudott Kína a 80-as (70-es?) években drága nyugati gépeket venni?
Mi az, ami nehezen hihető?
Kína a kemény kommunista diktatúra ellenére mindig is nyitottabb volt nyugat felé, mint a szovjet mintát követő államok, a gyártó cégeknek meg az volt az érdekük, hogy a termékeiket valaki megvásárolja.
Állami szinten próbáltak ebbe bele avatkozni (COCOM lista), megtiltva egyes modern termékek eladását a vasfüggöny mögötti országokba.
A modern utasszállító repülőgépek megvásárolhatóak voltak (esetleg a Concorde lehetett kivétel?), ha a vevő meg tudta fizetni azokat, sőt, ha nem tudott fizetni, volt lízing lehetőség, pl a MALÉV is több Boeing gépet használt úgy.
Az a másik félnek sem volt érdeke, hogy a szocialista tömb országai elavult, netalán balesetveszélyes gépekkel repüljenek.
Kína esetében inkább az a specialitás, hogy ők a "saját kommunizmusukat" kezdték el építeni, nem voltak mindig puszi-pajtások a Szovjetunióval sem, egyszerű politikai döntés volt, ha valamit inkább máshonnan vásároltak meg, nem a Szovjetuniótól
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!