A vonaton a kabinos rész az a gyorsvonati?
A gyorsvonat az, amelyik nem áll meg minden kilométerkőnél, vagyis minden állomáson.
Lehet, hogy indul a Déliből, megáll még Kelenföldön, aztán pl. legközelebb Győrben.
A gyorsvonat klf. osztályú kocsikat visz: I. (kabinos), II.(papados, nyitott) és IC osztályt, tehát klf. kényelmi fokozatúakat.
????
tök mindegy, hogy milyen a kocsi - nem az határozza meg, hogy kell-e reá gyorsvonati pótjegy.
egy vonaton belül NINCS normál és gyorsvonati hely!
Van I. osztály és II. osztály
A helyjegy meg megint egy más téma.
Először is vannak termes és fülkés kocsik. Ez egy kialakítás, és elvileg bármelyik vonattípusba besorozhatók.
Helyfoglalás szempontjából vannak vonatok, ahol helybiztosításra nincs lehetőség, van olyan amelyikre lehet venni helyjegyet, és olyan is, amelyikre kötelező.
Szoros összefüggés a vagon kialakítása és a helyfoglalás között nincs.
"Vannak olyan vonatok, aminek egyik része IC, másik része gyorsvonat. Onnan tudod, hogy melyik az IC hogy azok a kocsik számozva vannak." - a szegedi hibrid IC-ben a gyorsvonati kocsik is számozottak, azok számozása 30-tól kezdődik. Viszont van olyan IC (például a Bereg-Kraszna), amelyikben szintén vannak harminc fölötti kocsiszámok. Általában egyébként olyan kocsik az IC-kocsik, amire rá van írva, hogy InterCity (kivétel itt is van, a reklámmatricásokon talán nincs, meg a péntekenkénti erősítő kocsikat szoktak piros csíkos Bhv-kből kiállítani, de ezek száma 71-72).
Ami termes, az valószínűleg a gyorsvonati szakaszhoz tartozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!