Elektromossá alakított autó forgalombahelyezése?
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mivel járna egy ilyen átalakított autót legálisan forgalombahelyezni? Gondolkodtam átalakításon, meg is lehetne olcsón oldani az átalakítás részét, viszont pl. egy C4 Grand Picassonak még csak egy hibrid változata sem volt, szóval fogalmam sincs, hogyan lehetne lepapíroztatni.
A válaszokat előre is szépen köszönöm!
Egy akksi nélküli balesetezett elektromos kocsit, mondjuk egy Zoe-t, lehet 2500-3500 euróért venni, annak felhasználni a komplett elektromos hajtását, a maradékot meg eladni alkatrésznek, amiből sok visszajön. Akksit meg bontott és tesztelt cellákból olcsón meg lehet oldani, plusz relék, biztosítékok, bms, meg hasonlók, azokat meg néhányszáz euróból be lehet szerezni. Az összeszerelést, meg ki hogy oldja meg.
Találtam egy leírást és ha jól értelmezem, akkor átalakítási engedéllyel meglehet oldani: [link]
- Nem hiszem hogy minden sarkon találni pont annyira törött Zoe-t, hogy 3000 euróért elvidd, de a komplett hajtás pont érintetlen legyen.
- Nem hiszem, hogy tömeges igény lenne a ronggyá csukott Zoé egyéb bontott alkatrészeire, így eladni sem lenne egyszerű
- Nem állnak hegyekben még a bontott akksik sem
- "Meg hasonlók" ez alatt mit értesz? Vagy pontosan magad sem tudod hogy mit kell még bele össze kunyerálnod?
- Te hogy oldod meg az összeszerelést?
Továbba magyarországon garantálom huzatosra szopnád magad a papíroztatással
1. Természetesen nem adnak ilyet minden sarkon, viszont ha eléggé keresel, akkor találsz, most is találni néhányat.
2. Kettécsukott alkatrészekre nem, viszont használt alkatrészekre van igény, az autóbontók sem mind motorhibás autókból szedik az alkatrészeket.
3. Ebben igazad lehet, viszont pár hónap alatt össze lehet szedni.
4. Vezetékek, mikrokontrollerek, szigetelés, szervó, meg fékrásegítés megoldások, stb., ami nem jut az eszembe, vagy apróságok, ilyen elgondolás fázisban még nem tudok minden csavart megnevezni, ezért volt a kérdésem, hogy foglalkozzak-e a témával tovább.
5. A megköveteléstől függ, a lehető legtöbbet magam, szükség esetén szakemberekkel.
Hobbiautó szinten csináltak már ilyet. Lepapírozva, erre jogosult gépészmérnök által megtervezve, a terveket engedélyeztetve.
Valaki egy Citroen kacsát villamosított, meg is állt az egész projekt valahol hárommillió forintnál, és lett egy 80 km/h végsebességú 100 km hatótávolságú fűtés nélküli bádogdoboza.
Ennyiért inkább egy használt Leaf.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!