Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kezdő sofőrként ki hányszor...

Kezdő sofőrként ki hányszor és hogy törte szét a kocsiját?

Figyelt kérdés

5 hónapja vezetek rendszeresen és olyan balfszságok miatt csinálok kárt magamnak, hogy nevetséges.


- Első alkalommal egy utcában hangosabban ment a rádió a kelleténél és nekitolattam az oszlopnak egy rossz manőver miatt - kicsit felszakadt a lökhárító


- Második alkalommal meg telkes úton szintén tolatásnál ledörzsöltem a kocsi oldaláról a festéket.


Forgalomba ott helyt állok, de ilyen nevetséges hibákat vétek, hogy rossz manővert választok és túltolatok és elcseszek mindig vmit. De ezek is olyan kietlen sz.r helyen történnek meg velem ahol alig jár vki. Apám meg feszt leb*sz ami jogos, de még 1 év rutinom sincs, neki meg már 30-40 év tapasztalata van és ő is törte szét fiatalon a kocsit... Én meg sose hibázhatok...



2020. szept. 5. 17:45
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

Nem feltétlenül kezdőségből adódhatnak csak problémák!

A tapasztaltak között is előfordul.

Tavaly volt egyetlen egy esetem. Pedig a jogsim már 4 éves volt tavaly, és több, mint 300.000km-t vezettem addigra. Valamint előtte is nagyon-nagyon sokat, de azt főképpen vidéken, amerre nem járt rendőr.


Új Toyota Camry. Nem az én autóm volt, nővéremé.

Nekem egy '70-es Dodge Charger-em volt/van.

Viszont a megszokott stílusban vezettem.


Szlovéniába mentünk át nővéremmel és a barátnőjével.

[link]

Ez a kanyar volt az.


A megszokott stílusommal, a Charger-em beállításaival a "génjeimben", reflexből cselekedtem. 100-as tempóval mentem a kanyarnak, előtte vissza 70-re, kormány 180°-ban balra, minden pipa.


Azt felejtettem csak el, hogy míg a Charger a maga 3300 kg-jával, Continental Extremecontact DWS06-os, 20"-os gumikkal ezt be tudja venni, addig a Camry a maga 1450 kg-jával, Toyo Extensa HP2-es, 17"-os gumikkal nem.


Megpördültünk és nekicsapódtunk a legelső kőtömbnek amiből a korlát indul.


Soha nem vezettem előtte más típusú autót, csak a sajátomat, illetve ugyanolyan típusú és felszereltségű izomautókat (Challenger, Hemi, Plymouth, stb). Ez volt az első alkalom, hogy "könnyű" autót vezettem.

Nekünk szerencsére nem lett bajunk, illetve senki nem volt se előttünk se mögöttünk (ezért is vezettem rutin szerint) hosszú-hosszú távon.


A pördülés végén a kocsi elejével találtuk el a kőtömböt. Roncsolódott a motor, a hajtókar, tropára mentek a felfüggesztések, már ami maradt, a lengéscsillapító rugók mindkét oldalon 4-5 darabba törtek.

Nem lett szép vége.


Mivel én okoztam, vettem egy másik autót a nővéremnek. Egy (általam vásárlás után sajátkezűleg) öntöttvassal megerősített vázú és karosszériájú, motorikusan viszont "nőies" erőre csökkentett Volvo S90L-t kapott.

2020. szept. 6. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:

Tavaly egy éves jogsival másfél hónapon belül kétszer. Az elsőnél a parkolóház legfelső szintjén jobbra előre parkolásnál nekimentem egy oszlop alján lévő kiálló résznek. A jobb hátsó sárvédőm behorpadt és lehorzsolódott.


Második esetnél egymás után mentünk anyukámmal. Én megálltam a sárgánál, anyukám azt gondolta hogy még átmegyek és belémjött. Az ő autójának leszakadt az első lökhárítója, az enyémnek csak kicsit horpadt be a hátsó. Én megcsináltattam az autómat mindkét eset után, anyukámnak ki kellett cserélni a lökhárítót, amit még nem festetett le, így most is olyan szürke neki.

2020. szept. 6. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!