A biciklisek miért hiszik azt hogy övék az egész járda?
Bringásként mondom, hogy nagyon idegesítő valóban. Járdán tilos kerékpározni, ha nincs kint külön tábla. A zebrán is le kell(ene) szállni. Sokan nem mernek az autók között bringázni, ezért száguldoznak ott, ahol egyébként biztonságosabban érzik magukat (a járókelők ettől persze nem). Ha fejlettebb lenne a bringás kultúra Mo.-n, akkor több helyen lenne bringaút/sáv. Nyilván minket meg az zavar amikor a Panel Sándorné a felfestett bicikliút közepén húzza a banyatankját, úgy, hogy mellette a járda tök üres, de kikerülni nem lehet, mert korláttal van leválasztva.
Ez egy örök triumvirátus az autós - bringás - gyalogos között, ahol mély barátságok sosem fognak addig születni, amíg nem változik meg a közlekedési morál az országban.
A kérdésed egy általánosítás. Írod is utána, hogy neked jött valaki bicajjal, aztán neki állt feljebb. Tehát nem "bicajosok", hanem "1 db bicajos".
Kifogtál egy bunkót. Sajnos ez nem a választott közlekedési eszköztől függ, hanem magától az embertől. Hidd el, ő ugyanilyen tahó, amikor kocsiba ül, esetleg tömegközlekedéssel megy. Nyilván ez a gondolat teljesen tabu, le is fognak érte pontozni, pedig az az igazság. Egy ember nem aszerint változtatja attitűdjeit, hogy épp milyen járművel közlekedik. Én például szoktam autót is használni, tömegközlekedni, bicajt is használok, de leggyakrabban motorral közlekedek. Buszon mindig átadom idős embereknek a helyem, segítek a le- és felszállásban babakocsis kismamáknak, kocsiban ülve nem megyek át sárgán, záróvonalat, sebességkorlátot tiszteletben tartom, motorral nem "cikázok" mozgó autók között. És végül bicajjal sem megyek át piroson, ha esetleg járdára kényszerülök, tudom az idevágó KRESZ-t és max 10-zel megyek, nem zavarom, nem akadályozom a gyalogosokat, igazából kaméleon-üzemmódba kapcsolok. Az meg eszembe se jutna, hogy papoljak valakinek, miután nekimentem a járdán. Nyilván ilyen amúgy sem fog velem előfordulni a már említett attitűdjeim miatt. Anno erdőben is bicajoztam (edzettem), de sose úgy, hogy másokat zavarjak. Köszöntem, ha épp volt annyi levegő a tüdőmben, és kutyát sétáltató embernél mindig lelassítottam, szinte megálltam, mivel nem akarnék megijeszteni, esetleg elütni egy kutyát. Ezért mondom, hogy nem szabad általánosítani, akármennyire is könnyű volna.
Ez egyáltalán nem általánosan igaz a biciklisekre. Kifogtál egy nyomit.
Amúgy a járdázás eleve gáz, ez inkább az alkalmi, gyakorlatlan biciklisekre jellemző.
Ha mindenképp skatulyázni akarsz, akkor ez inkább egy gyalogos volt, aki biciklire ült. ☺️
Ahogy írták: csak a kerékpárosok egy részére igaz ez. Gondolom ugyanaz lehet az oka, amiért az autóval közlekedők egy része azt képzeli, hogy a közutak kizárólag az autók közlekedésére vannak és ott a kerékpárosnak semmi keresnivalója. És még emellett sok helyen a közlekedésszervezők is rátesznek erre egy lapáttal, amikor a járdát átnevezik gyásznak és az úttestről oda kényszerítik a kerékpárost a gyalogosok közé. Persze a hatályos útügyi előírásokat csak szépirodalomként kezelik, úgyhogy amikor a gykpút véget ér, a kerékpáros a járdán találja magát.
Közben mindenhonnan ömlik az idióta félelempropaganda, miszerint "életveszélyes az autók között" és egyéb légbőlkapott állítások.
Én nem csodálkozom azon, ha ezek után ő is azt tekinti normálisnak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!