Miért tompa orrú az Airbus A320 és az A380? Még a regionális gépek között is vannak szinte hegyes orrúak. Még a Comet orra is hegyesebb (szebb) volt.
Figyelt kérdés
2020. júl. 4. 12:25
1/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert a szimulációk és szélcsatornás tesztek azt mutatták, hogy ez egy hatékony forma.
2/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A szépség sokadlagos szempont egy kereskedelmi utasszállító tervezésénél. És látod, az A380 még így sem sikertörténet.
3/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Első válaszoló leírta a lényeget. Másrészt, a hosszabb orr többletsúlyt jelentene, és tudjuk, hogy a repülésben minden plsz kiló számít, még egy akkora gépnél is mint az A380-as, több száz gép legyártásánál sokat tudnak spórolni fele, és többezer repült óra alatt egy kis kerozint is spórolnak.
4/11 A kérdező kommentje:
Akkor minden gépnek tompa orra lenne, de azért kösz.
2020. júl. 5. 00:17
5/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát azért full merőleges orrot nem fognak nekik csinálni csak azért hogy spóroljanak.
6/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Már miért lenne tompább az orruk?
7/11 A kérdező kommentje:
Ezen a képen tökéletesen látszik a különbség. Az említett gépek orra - különösen az A380 - sokkal tompább, mint a többi.
Azért vannak ott eléggé elnagyolt rajzok is, úgy nézem. Az A330 és az A340 sárkánya tudtommal gyakorlatilag ugyanaz, a képen mégis más orruk van, nem beszélve az A350-ről, ami a valóságban szinte egyenes.
2020. júl. 5. 10:25
8/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha megnézed, akkor egy A330-as és A380-as közel egyforma hosszú. Viszont az A380-anasnak jóval szélesebb a törzse. Az orra nem rövidebb, csupán a törzs szélességéhez képest tűnik annak.
9/11 A kérdező kommentje:
Nem az lenne a baj, ha rövid lenne, hanem hogy tompa. A Jumbo is elég széles törzsű, mégsem tompa az orra. Az A350-nek is rövid, de viszonylag hegyes orra van.
2020. júl. 5. 11:18
10/11 A kérdező kommentje:
Tisztázzuk, tompa alatt azt értem, hogy az orrcsúcs átmérője és a törzs átmérője közt max. 3-4-szeres a különbség. De ejthetjük is a témát, ha mást nem zavar, köszönöm a válaszokat.
2020. júl. 5. 11:21
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!