Mitől ilyen horror magas az elektromos kerékpárok ára?
Egyszerű a válasz. Kis piac "púpagyú" vevőkkel akik megfizetik. Early adopters ha finomabban akarok fogalmazni :)
Azon se lennék meglepődve ha a kereskedők tennék jelenleg ezt jórészt zsebre.
Majd ha ezeket a vevőket "lefölözték" a gyártók akkor átmennek a tömegekre akkor sokkal jobbakat vehetsz töredékáron.
Azért nem mehet a két piac együtt, mert az early adopter sem teljesen hülye. Ha lenne ugyanaz 1/3 áron akkor az venné.
Mi számít horror árnak? Egy ebike mögött rengeteg fejlesztés van, sok esetben a technológiai határokat feszegetik. Ezt meg kell fizetni...
És természetesen nem csak a kiegészítést kell megvenni (vannak ilyen készletek is, de nem ez az általános), hanem magát a kerékpárt is, amit speciálisan erre a célra terveztek. És egy ilyen kategóriájú analóg keró is legalább 300 k HUF.
Van egy szint, ami alatt nem csak egyszerűen minőségről nem lehet beszélni, de konkrétan életveszélyes - és a normális gyártók vállalják a felelősséget az általuk gyártott termékek biztonságáért...
Emellett pedig ezen járművek sok esetben rétegigényt elégítenek ki, ami nyilván árban nem összemérhető egy tömeggyártott kommersz termékkel (habár mostanában már a pedelecek forgalma meghaladta az analóg kerékpárokét).
Te nagyon nem értesz valamit.
1. Amit nem kell tekerni, az nem is minősül kerékpárnak, tehát segédmotor jogosítvány kellene hozzá, és sisakban lehetne vezetni.
2. Amit te egyedinek mondasz, azok milliós tételben készülnek.
3. A rásegítéshez komoly elektronika és érzékelők kellenek. A pedelec kerékpárokat azok veszik, akik a mozgásról nem akarnak lemondani, de nem is akarnak leizzadni, megszakadni egy emelkedőn, vagy erősebb szembe szélben a napi munkába járásnál, vagy így akarnak hosszabb túrákra menni úgy, hogy ne legyen másnap izomlázuk.
4. Nem mindegy, hogy alumínium az a váz, és lítium akku van benne, és hidraulikus tárcsafék van rajta, és csak 20 kiló az egész, és nem 50 kiló a vasvázas, ólom akkus társaival szemben. A nehéz e-bike-okat nehéz tekerni, ha lemerül az akku, mig a másikat normál kerékpárként használhatod. Nem mellékes az sem, hogy a pedelec-el 50-100 km-t is könnyedén letekerhetsz egy feltöltéssel.
5. A bohóc orros kerékpár nagy előnye a kis méret és kis súly. Könnyen hordozható, többnyire egy pillanat alatt összecsukható, bármelyik autó csomagtartójába befér, így bárhol leparkolhatsz, a maradék 1-2 km-t pedig megteszed azzal. Felviheted a buszra, leviheted a metróba, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!