Az ún. "harmadrendű főutak" meddig léteztek minálunk? Lehet-e valamilyen nyilvános adattár azzal kapcsolatban, hogy pontosan melyik utak voltak az ún. "harmadrendű főutak"?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az utak számozása most miért is merült fel? Annyi, amennyi. Nem mindegy hány számjegy?
Ott a gps, az is vagy ismeri vagy nem
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most is létezik útszámozás
1-8 Elsőrendű főút
10-89 másodrendű főút
1xx-8xx Harmadrendű főút
A négy-és ötszámjegyű utakat összekötő útnak hívják.
A kérdésedre:
Például a 471 Debrecen-Mátészalka az egy harmadrendű főút
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ilyen, hogy "harmadrendű főút" nem létezik.
Főútból van elsőrendű és másodrendű. A többi út az gyorsforgalmi út vagy mellékút.
A számjegyek és a főút rangja között nincs összefüggés. Pl. elsőrendű főút a 10-es vagy épp a 403-as is.
Ajánlott olvasmány:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Na, utánaolvastam, 1963-ig létezett az ún. "harmadrendű út" besorolás. Na, akkor most ki a hülye? Az volt a kérdésem, hogy ha esetleg valaki tud valamit az az előtt létezett "harmadrendű főutakról", arra lennék kíváncsi. Nem arra vagyok kíváncsi, hogy ismeretlenül is mennyire tudjátok lehúzni a másikat.
12-es!!! Nem is ismersz, baxszd meg! Mi az, hogy "monomániás"???
Az utolsó két válasz, legalább nem húzott le, és elismeri, ami máshol is pl. wikin is olvasható, hogy jelenleg elsőrendű és másodrendű, illetve egyéb utak (összekötő) léteznek.
A "harmadrendű" tehát '63-ig létezett. Arra lettem volna kíváncsi, hogy '63 előtt tehát mely utak lehettek ezek a bizonyos harmadrendűek, merthogy ez a dolgozat, amit megtaláltam, pluszban írja még azt is, hogy amikor '63-ban megritkították a főúthálózatot, két város és 314 falu esett ki a főúthálózatból.
De nem probléma, ha senki nem tudja, csak kiírtam, mert érdekelt volna a téma, hogy '63 előtt jóval több főút létezett kicsi országunkban.
Baxszus... monomániás... az jobb lenne, ha szipuznék, vagy robbantgatnék, vagy gyilkolnék, vagy akármi más?...
*egyesek elcsavarják az értelmet
És az miért baj, hogy ragaszkodom a kérdésemhez?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!