Ti bevezetnétek a kerékcserét illetve az egyéb alap műszaki gyakorlatokat a forgalmi vizsgába?
Számtalan embertől hallottam, hogy ő szíve szerint nem adna olyan embernek jogosítványt aki azt se tudja, hogy egy kereket hogyan kell lecserélni... Én ezzel nem teljesen értek egyet, ugyanis akkor minek van külön gumis ahol kivételesen ezzel foglalkoznak? Ráadásul egy nőtől ne várjunk már el ilyen feladatokat... Na nem azért mert nem tudnák megcsinálni, biztosan sokan képesek lennének rá, de akkoris😅
Egyébként én magam se tudnék kereket cserélni, illetve nem is értek az autókhoz sem... Annyit tudok, hogy hogyan kell kezelni kíméletesen, mivel kell tankolni valamint, hogy ha dízel akkor nem árt melegíteni, járatni indulás előtt a motort, főleg ha hidegben állt kint hosszas ideig....
Kb itt kimerül a tudásom.. Ha bármi baj van vele már hívnom kell az autószerelőt aki lépésről lépésre magyarázza, hogy mi tévő legyek... Sokak szerint nem rendelkezhetnék jogsival, legalább alap szinten érteni kell a kocsikhoz és egy gumit bárhol le kell tudni cserélni...
Ti egyetértetek ezzel az állásponttal? Egyébként igen, fiúból vagyok, de nem szégyellem... Egyszerűen hülye vagyok hozzájuk és ha nem diktálja valaki, hogy mit tegyek lépésről lépésre lehet, hogy egy olajat se tudok pótolni mert képes lennék mellé nyúlni és rossz helyre önteni😅
Hát, véleményem szerint, hasznos ha a sofőr tisztában van azzal hogyan kell kereket cserélni, de vizsgához kötni hülyeség. Megpróbálom meg is indokolni:
- Autót vezethetnek mozgáskorlátozottak is, ők pl. elég nehezen tudnák megoldani ezt a feladatot
- De egy kerékcsere például veszélyforrás is lehet, gondolok például autópályán leállósávra vagy egy forgalmas főútvonalon az útszélén
- Nem véletlenül az autógyártók is például most már egyre
gyakrabban csak javítókészletet adnak az új autókhoz, illetve egyre elterjedtebb a defekttűrő kerék is, azért hogy ha valami baj van akkor a legközelebbi műhelyig még pont kibírja a kerék.
Amit viszont én a vizsgához kötnék az a vezetéstechnikai tréning.
Nem, manapság ennek már nincs értelme. Sok autóban már nincs is pótkerék. De amúgy is bármikor hívhatsz segítséget: ismerőst, mobilgumist, trélert. Szerintem régen volt ennek létjogosultsága, amikor nem volt még mobiltelefon.
Igazából csak neked jó, ha megtanulod a kerékcserét, hogyha pl. mucsaröcsöge-alsón kapsz egy durrdefektet, akkor ne kelljen az út szélén várnod a segítséget. De aki megengedheti magának, hogy mindig segítséget hívjon, annak felesleges tudás lenne, ezért nem lenne fair ezt számonkérni és ezzel húzni az időt. Főleg, hogy így is folyamatosan tömve vannak az autósiskolák.
"Ráadásul egy nőtől ne várjunk már el ilyen feladatokat... Na nem azért mert nem tudnák megcsinálni, biztosan sokan képesek lennének rá, de akkoris"
Nem értem a megkülönböztetést. Ha kötelezővé tennéd pl. a kerékcserét, akkor nyilván kellene a nőknek is csinálni.
"ha dízel akkor nem árt melegíteni, járatni indulás előtt a motort, főleg ha hidegben állt kint hosszas ideig...."
Semmi értelme álló helyben járatva melegíteni. Egyszerűen üzemanyagpazarlás. Függetlenül attól, hogy dízel vagy benzin.
"Ha bármi baj van vele már hívnom kell az autószerelőt aki lépésről lépésre magyarázza, hogy mi tévő legyek..."
Ezzel az autóhasználók nagy része ugyanígy van. Felhasználói szinten nem is kell ennél többet tudni.
"Sokak szerint nem rendelkezhetnék jogsival, legalább alap szinten érteni kell a kocsikhoz és egy gumit bárhol le kell tudni cserélni..."
Hülyeség. A jogsi az autó vezetésére jogosít, tehát ehhez csak a biztonságos vezetéshez szükséges tudás kell. Az hogy a karbantartásokat, javításokat hogyan, miként intézed az a te dolgod.
Amiket felsoroltál, alap kellene legyen. (Egy számítógépen, ha nem ismernéd a Ctrl+Alt+Del kombinációt pl az rendben lenne?) Nem azt mondom, hogy mindenki cseréljen kereket vizsgán.
De igen, szerintem kellenének olyan alap dolgok, mint pl kerékcsere, izzócsere (tudja meghatározni melyik a rossz és tudja kicserélni), tudjon olajszintet ellenőrizni és utántölteni. Nem csak elméletben, amire az oktatáson oda sem figyelt az ember. Lehet hogy kevesebb idióta járna ködlámpával a kiégett tompított helyett pl.
#5!
Azt bizonyára tudod, hogy számtalan olyan autótípus van forgalomban, ahol a hagyományos értelembe vett "izzócsere" már nem létezik.
Régen volt a /lehúzom a csatlakozó/kiveszem a rossz izzót/beteszem a jót/rátolom a csatlakozót/.....na ez már a múlté.
A mostani komplex egységeknek a cseréjét nem várhatod el egyik "úrvezető"-től sem.
Cseréltél már Renault Lagunán? A szervó tartályát kell lehúzni, és egy szívócsövet kell lebontani.
Az sem volt normális aki megtervezte.
Ja és 40ezer csak maga a xenon.Pffff.
Mint írtam, szinte az összes.
Mondjuk aki Laguna-t vesz, az meg is érdemli...
Xenon nekem is 40.000 akcióban, 1 pár normális izzó.
Mondjuk ennek nincs sok köze ahhoz egy a nagyon alap minimum műszaki ismerete legyen a sofőrnek, hogy üzembiztos és közlekedésre alkalmas állapotban tudja tartani az autóját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!