Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért van az, hogy Ausztriában...

Miért van az, hogy Ausztriában olcsóbb az éves autópálya díj, mint nálunk?

Figyelt kérdés
Pedig a fizetések jóval magasabbak, mint nálunk. Ráadásul több autópálya van és önmagában a főutak minősége is fényévekkel jobb, mint nálunk.
2019. nov. 28. 18:23
 1/9 anonim ***** válasza:
50%
hívd fől Orbánt
2019. nov. 28. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Kapaszkodj meg: Svájcban is - igaz ott csak évet matrica van :D
2019. nov. 28. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

2-es, igaz, írhattam volna azt is, de azért írtam Ausztriát példának, mert szomszédos ország közvetlenül. :D


1-es, nevedhez hűen troll a válaszod is, de ez attól függetlenül van így, hogy jobb- vagy baloldali kormány van hatalmon. Tehát nem csak az Orbán-kormány a felelős, hanem a mindenkori kormány. Fizetjük a gépjárműadót, a biztosítást, a drága adókat az üzemanyagokba, mégis az autópálya díj is magasabb. Cserébe viszont kisebb az autópálya hálózatunk és az utak minősége is olyan (főként a fő- és mellékutak), hogy sok helyen alkalmasabb lenne lánctalpassal közlekedni, mint autóval.

2019. nov. 28. 20:23
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Ugyebár az autópályadíj nem egy piaci áras termék, azt a mindenkori szabályozó szervezet határozza meg, országonként vagy épp autópálya-szakaszonkènt eltérő szempontok alapján. Ehhez képest a fizetesek, amihez viszonyitani akarsz, abszolút piaci folyamatok által meghatározottak, szóval nem igazán érdemes ilyen összehasonlítást tenni.


Ha mégis ragaszkodsz hozzá, akkor vedd figyelembe , hogy a díjakat hogyan osztják újra, azok hová folynak be, milyen célra használhatják fel azokat és ha hiány adódik bármely szereplőnél, azt ki és hogyan finanszírozza. Milyen beruházási költségeket kell finanszíroznia az autópálya-kezelőnek, hogyan alakulnak az üzemi költségek , milyen hiteleket vett fel és mennyi az adósságszolgálata. És ezután jönnek az olyan politikai , azaz értèkválasztáson alapuló döntések, hogy hol mennyire támogatják az egyeni közlekedést és milyen viszonykatokban, van-e az autóiparnak komoly beleszólása a gazdasági döntésekbe vagy inkább a zöld lobbi erős és így tovább.

2019. nov. 28. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod! Ment a zöld kéz!
2019. nov. 28. 23:07
 6/9 D. Brasco ***** válasza:
Lehet hogy a matrica olcsóbb,csak az osztrakoknal a pályán van egy vagon pluszban fizetős alagút/szakasz stb ahol minden egyes athaladasnal fizetned kell,nem is keveset
2019. nov. 29. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Az osztrákok megmérték, melyik jármű mennyire károsítja a környezetet, illetve az utat. Személyautóra tényleg olcsó, de hasonlítsd össze a 7,5 tonna fölötti teherautók km díját, máris megfordul a trend.
2019. nov. 30. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Mert ott tudják, hogy az alacsonyabb ár miatt sokkal többen fogják venni! Illetve ott sokkal érzékenyebbek arra, ha van pálya, de te mégis a főutat használod..ilyenek. Ha itt is rájönnének, hogy 25 ezer forintért sokkal több éves matrica menne, akkor lehetne annyi nálunk is. Erre részben rá is jöttek, lásd: megyei matrica.
2019. dec. 1. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Igen, a megyei matrica az egy nagyon jó döntés volt.
2019. dec. 7. 07:54

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!