Miért van az, hogy Ausztriában olcsóbb az éves autópálya díj, mint nálunk?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2-es, igaz, írhattam volna azt is, de azért írtam Ausztriát példának, mert szomszédos ország közvetlenül. :D
1-es, nevedhez hűen troll a válaszod is, de ez attól függetlenül van így, hogy jobb- vagy baloldali kormány van hatalmon. Tehát nem csak az Orbán-kormány a felelős, hanem a mindenkori kormány. Fizetjük a gépjárműadót, a biztosítást, a drága adókat az üzemanyagokba, mégis az autópálya díj is magasabb. Cserébe viszont kisebb az autópálya hálózatunk és az utak minősége is olyan (főként a fő- és mellékutak), hogy sok helyen alkalmasabb lenne lánctalpassal közlekedni, mint autóval.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ugyebár az autópályadíj nem egy piaci áras termék, azt a mindenkori szabályozó szervezet határozza meg, országonként vagy épp autópálya-szakaszonkènt eltérő szempontok alapján. Ehhez képest a fizetesek, amihez viszonyitani akarsz, abszolút piaci folyamatok által meghatározottak, szóval nem igazán érdemes ilyen összehasonlítást tenni.
Ha mégis ragaszkodsz hozzá, akkor vedd figyelembe , hogy a díjakat hogyan osztják újra, azok hová folynak be, milyen célra használhatják fel azokat és ha hiány adódik bármely szereplőnél, azt ki és hogyan finanszírozza. Milyen beruházási költségeket kell finanszíroznia az autópálya-kezelőnek, hogyan alakulnak az üzemi költségek , milyen hiteleket vett fel és mennyi az adósságszolgálata. És ezután jönnek az olyan politikai , azaz értèkválasztáson alapuló döntések, hogy hol mennyire támogatják az egyeni közlekedést és milyen viszonykatokban, van-e az autóiparnak komoly beleszólása a gazdasági döntésekbe vagy inkább a zöld lobbi erős és így tovább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!