Taxizás előnyei hátrányai?
Nagyon gondold át. Havi 300e Ft csak az autó bérlése, ezen felül üzemanyag. Ami még 100.000 mert a 300 kitermeléséhez igen sokat kell menni. 9 cég van jelenleg a magyar piacon. A 2-3 nagyot leszámítva nagy kalap kaki a többi cég. Nagy cégeknél (de oda kezdőként nem kerülsz be) a bruttó !!! rezsi órabé 5e-re is kijöhet. A többieknél csak 2500-3000-es jön ki. És már ki is matekozhatod, hogy nem akkora biznisz. Vagy beálsz "bűnözőnek" és felcsapsz hiénának. (itt nem az E osztályban ülő, jól szituált öltönyös úri emberre gondolok, hanem a pólóban, edzőcipőben, kopaszra nyírt, sötétebb bőrtónusu, leharcolt, összevissza kanárisárga autós legényekre)
Összességében remélem sikerült elvennem a kedved és teszem ezt a te érdekedben mert igazán megélni ebből bűnözőként vagy az 1-2 nagy cégnél, ott viszont legalább legálisan. De mivel pénz beszél, a nagy cégekhez is be lehet kerülni, a kérdés, hogy ez megéri e neked. Lehetsz egyéni válalkozó is saját autóval de annak 5 millió alatt neki se ess. Gondolom nem a bérlésbe gondolkodnál ha lenne autód erre a célra. Aki naív arra gondol, hogy mi baj lehet, elviszi az utast A-ból B-be, aki fizet és mindenki boldog. Hát nem. Ja és önvédelmi fegyvert már a kezdésre érdemes beszerezni és rögtön a legálisan magadnál tartható legdurvább eszközben kell gondolkodni...stb-stb. Szerintem jobban jársz egy havi fixért valahol, ám ha továbbra is lelkes vagy az üggyel kapcsolatban, akkor arra buzdítanálak, hogy nagyon alaposan nézz utána mindennek és naívan ne ugorj bele semmilyen jól hangzó dologba.
AZ előző válaszoló szövegét annyiban módosítanám, hogy nincs olyan, hogy a "jó cégeknél bruttó 5000, a rosszaknál 3000 az órabér", ha éppen sok utas van, akkor minden társaságnál sok rendelés lesz, ha meg 0 utas van, akkor ezt a nagyobb cégek sofőrjei is megérzik.
És még hogy kiegészítsem az előző válaszolókat:
Nincs szabadság. Ha beteg vagy, akkor is dolgozni kell. Ha bármi van a kocsival, önhibádon kívül, akkor így jártál, minden kiadásod ketyeg tovább, amíg otthon ülsz, egyedül az autó bérleti díját nem kell fizetni. Ha önhibád miatt történik a kocsival valami, akkor azon kívül, hogy ki kell fizetned a kárt (ilyen CASCO meg hasonló dolgokról ne is álmodj, egyik ismerősömnek azért emelkedett meg a bérleti díja, mert hogy lesz CASCO, aztán összetörte a kocsit, és kiderült, hogy nincs), ugyan úgy tovább kell fizetni a bérleti díjat (tehát ha két hétig szerelőnél van az autó, akkor azt a két hetet is fizetned kell):
Nyugdíjat sem lesz, ha autót bérelsz, a 4 órás minimálbéres bejelentéssel csak nagyon kevés nyugdíjat fogsz kapni (már ha a bérbeadó egyáltalán befizeti a járulékodat, mert nem mindegyik becsületes, simán zsebre teszik).
Ha autót bérelsz, alsó hangon 500 ezer forint lesz a kiadásod havonta, amit 5 nap munkával az sem biztos, hogy megtermelsz, nem hogy még pénzt is keress...
Két jó tanács: ne most kezdj taxizni, inkább március után, január-február hónap kb. csőd.
A másik jó tanács, hogy ha van lehetőséged, de bérelj autót. 2 millióért már lehet venni olyan taxi autót, ami 2-3 évig simán bírja, és akkor egyéni vállalkozóként tudsz taxizni, és nem fizetsz havonta több százezer forintokat kétes alakoknak, akik majd kitalálják, hogy ezt meg azt tönkretetted a kocsiban, és fizetned kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!