Melyik szakmának lesz előbb vége a kamionos vagy a mozdonyvezető?
Két hete tán feltett itt egy tag kérdést, hogy fiatal és, hogy meddig lesz humán kézben a kormány a kamionon, most megnéztem st22 Lacika A mozdonyvezető egy napja című videóját, és az jön át, hogy lényegében előbb kellene a vonatoknál áttérni a önvezető működésre, de még mindig nem tették japánok sem, franciák sem.
Mi ennek az oka?
Nem vagyok technofób.
Odébb van az még enyhén szólva, mindkettő esetében. Míg nem képesek szó szerint gondolkodni a gépek, addig nem valószínű, mert önvezetésnél is, oké, előre be van neki programozva, figyelje a sávot, előtte haladót, de ez még nem azt jelenti, hogy minden helyzetben képes lesz dönteni.
Arról nem beszélve, hogy 100% tutira kell menni, mert azért ilyen helyzetben nem játszik az, hogy hopp összeomlott a program vagy hibát dobott, vicces is lenne kicsit ha épp egy 40 tonnás kamion szabadulna el vagy egy szerelvény tele emberekkel.
Hát ezen felesleges aggódni, az elkövetkező több évtizedben nem fog egyik se megvalósulni.
De talán a mozdony vezetés hamarabb térhet át erre.
Ott sín és zárt pálya van.
Bárhol megy lezárják a keresztutakat, csak menni kell. Nem kell figyelni hogy csúszik-e az út.
Nem kell kormányozni sem.
Csak az állomásokon kell megállni, máshol mindenütt nyílt útja van.
Szóval szerintem ezeket sokall könnyebb lesz automatizálni mint a kamionokat.
Míg a kamionoknál pont az előbb említetteknek az ellenkezője igaz.
#4
Abban igazad van, hogy az elkövetkező évtizedekben sehol nem valósul meg. Nem hiszem, hogy a mozdonyvezetés hamarabb megvalósulna mint önvezető kamion. Önvezető autók már vannak, önvezető nagyvasút nincs, metró teljesen más rendszer, nem érdemes mellé vetni. A metróban van zárt pálya, csak az állomások azok ahol történhet valami, a nagyvasút egyáltalán nem zárt rendszer, aki fizet érte közlekedhet a pályán, bármilyen cég, mozdonnyal amennyiben megvannak rá az engedélyei, valamint bármikor bekerülhet bárhol idegen anyag/test a pályára. Kidőlt ág, pl. vonuló szarvascsorda, sínre hajtó kocsi/kamion. Tévedés, hogy a pálya nem csúszik. Ugye vas a vassal érintkezik, így még inkább csúszik, jobban kell figyelni főleg fékezésnél mert 2500 tonnával nem állsz meg 100m-en belül csúszós pályán. Nem csak állomásokon áll meg a vonat, ugyan úgy vannak jelző fények. Ha ezek az automatizálások megtörténnek akkor is kell majd egy "pilóta" aki felügyeli a rendszereket, mert egy ai-nak érzékelnie kell az akár 400m-re lévő akadályt is és vész esetén fékezni stb. Mit gondolsz egy gázolás után ha az ai meg is tud állni ki lesz az aki mint a vonat személyzete kezeli a helyzetet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!