A lánchídat szerintetek is sétálóvá kéne tenni?
Nyilván lennének előnyei hátrányai, akármelyik szempontból nézzük. Viszont mindenkinek mások a szempontjai, mások az érdekei. Pl én könnyen mondhatnám azt, hogy ja, persze, tök jó ötlet, amikor szinte soha nem használom azt a hidat, viszont másvalaki meg naponta azon megy át munkába is meg vissza is, ő valszeg foggal-körömmel ellenezné.
Itt az a kérdés, hogy milyen irányba akarja a városvezetés vinni a város jövőjét, ahhoz illeszkedően kéne tervet kialakítani.
Én autósként például alig használok autót a belvároson belül. Szerintem megfelelő előre tervezéssel bizonyos fokig autómentessé tehető lenne a belváros egy jelentős része és akkor lehetnének sétálóutak, sétálóhidak, meg autómentes rakpartok.
A lényeg az, hogy megfelelő előkészítés, szabályozások és átfogó koncepció kellene, majd szépen fokozatosan végre is hajtani a terveket.
Majdnem sétálóvá kéne tenni!
Az autókat teljes mértékben kitiltani, nem oda valók.
Viszont BKK buszokat és a kerékpárosokat kellene engedni közlekedni.
Igazából csak az a baj, hogy nehéz kivitelezni bármit is, mert elég hülyén épült szegény Lánchíd.
Irtó nagy a gyalogos forgalom rajta (főleg a turisták miatt), ami végülis tök jó. De szűk a járda, főleg vannak benne azok a sarkok, ahol alig fér el két ember egymás mellett.... Szóval szélesebb járda kéne, ami nyilván egy híd, főleg egy ilyen történelmi épület esetén kivitelezhetetlen.
Tehát ami jelenleg autóút, azt kéne a gyalogosok rendelkezésére bocsátani.... Ez viszont már bőven elég lenne.
Jó lenne viszont, ha tömegközlekedés tip-top lenne, ahhoz kéne, hogy a Lánchídon is mehessenek buszok. Illetve a kerékpározás is szabad legyen. Viszont hiába lenne kitiltva az összes autó, a híd 2 sávos, ha azt akarjuk, hogy a buszok zökkenőmentesen haladhassanak, kell nekik mindkettő sáv, tehát nem lehet az útra terelni gyalogost...
Vagyis alapvetően már előrelépés lenne a személyautók kitiltása, hogy a BKK előtt ne csináljanak dugót, és a kerékpárosoknak is biztonságosabb legyen. Viszont a gyalogosok számára nem jelentene változást.
Meg igazából azért is nem teljesen jó ötlet, mert aki a panorámát szeretné látni, az nem a híd közepén szeretne sétálgatni lehajtott fejjel, hisz úgyse látna ki, hanem a híd szélén....
Viszont aki csak gyorsan át akarna érni/szaladni, stb és nem gyönyörködni, az egy haladós, a hídon át közlekedő bkk buszra szállna nagy valószínűsággel a jövőben.
Mert jelenleg a sok nyomorék autós dugója miatt pl én is inkább szívesebben megyek át gyalog ott, ha arra van dolgom, mert az biztos és kiszámítható idő, mint hogy felülök egy buszra és vele együtt ülök a dugóban.... Szóval az autók kitiltásával és bkk engedélyezésével a gylaogosforgalom is csökkenne, ez fix!
A legtöbb gyalogoshíddá alakított történelmi híd felsőpályás, pl. a prágai Károly híd, ahol a híd tartószerkezete nem korlátozza a kilátást. A Lánchíd nem ilyen, középen sétálva olyan érzés, mintha csak rácsokon keresztül látnád a várost. Egyáltalán nem olyan kellemes.
Elsősorban emiatt gondolom, hogy a teljesen gyalogoshíddá alakításnak nem sok értelme lenne. Az autókat ki kéne tiltani, de a kerékpárokat és buszokat én is engedném továbbra is, már csak azért is, mert ha teljesen lezárnák a forgalom elől a Lánchídat, akkor az alagút is többé-kevésbé funkcióját vesztené, amit aligha engedhet meg magának a városi infrastruktúra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!