Üzembentartó apám, a tulajdonos én? Baleset?
Kezdő jogsival nagyon drága a biztosítás, ha apám lenne az üzemben tartó, és így az ő nevén lenne a biztosítás, attól függetlenül én használom az autót.
Ne adj isten balesetet okozok, de nem az én nevemen van a biztosítás akkor a biztosító állja a károkat, és apám biztosítása emelkedik meg?
Igen, mert bár a biztosítás kötésére és fenntartására a gépjármű üzembentartója kötelezett, a biztosítás a járműre szól. (Ennek látványos megmutatkozása, ha valaki második jármű üzembentartója lesz. Hiába van az első járművével akár régóta is B10-ben, a 2. jármű biztosítása A00-ról indul. Ennyire járműre, és nem személyre vonatkoztatott a biztosítás.)
Ráadásul, mint tulajdonos, vezeted. De, mindegy, ha harmadik személy vezetné, akkor is ugyanaz a biztosítás és biztosítottság vonatkozik az autóra.
„Kezdő jogsival nagyon drága a biztosítás”. Mihez képest? Ha nem csak így tudod valahonnan, hanem végeztetek díjkalkulációt, és tényleg jelentős különbség van, annak oka nem a kezdő vezetői engedély.
1.) Minden biztosító, adott tárgyidőszakra, megállapít egy alapdíjat, amit egyéni adatok alapján módosítgat. Van, ami emeli az alapdíjat, van, ami csökkenti. A jelenlegi szerződésemen 2 db emelő szorzó van (1-től nagyobb számok), és 6 csökkentő szorzó (1-től kisebb számok). További 12 db szorzó 1 értékű, azaz sem kedvezményt nem kaptam, sem emeléssel nem sújtottak ezeknél a szempontoknál. A díjváltoztatás szempontjából figyelembe vehető összesen (2+6+12=) 20 szempont közt nem szerepel a vezetői engedély „kora”.
2.) A netrisken végeztem egy kísérleti kalkulációt. Új biztosításkötés, 40 éves férfi, nincs áthozható bónusz fokozat, 10 éves Suzuki voltak az adatok.
Először a jogosítványszerzés évének 2019-et adtam meg, a növekvő díj szerint rendezett első 6 biztosító adatait írtam fel. (49656 Ft-tól 86316 Ft-ig terjedt az éves díj.)
Aztán a „VISSZA” gombot használva visszalépkedtem, és a jogosítványszerzés évének 1999-et adtam meg. Aztán a „Tovább” gombra kattintgatva, minden más adatot változatlanul hagyva, ugyanaz lett a sorrend (a legolcsóbb a K & H, a legdrágább a Posta biztosító volt), és minden biztosítónál pontosan ugyanolyan díj lett.
Vagyis: változatlan egyéb adatok mellett, ezévi és 20 éves jogosítványnál, ugyanazok a díjak adódtak.
Más lehet a különbség oka, ha kiszámoltátok a díjakat, és fennáll. Lehet, hogy most nem üzembentartó, de nem több mint 2 éve az volt, és van fennálló magasabb bónuszfokozata. Nem a vezetői engedély kora, hanem az életkor számít; a 26 év alattiak és a 65 év felettiek esetén szoktak emelő szorzót használni. Lehet, hogy te ilyen szempontból fiatal vagy, ő pedig még nem emeltdíjas korú. Ha még nem számoltátok ki, arra is számíts, hogy az eltérő tulajdonos és üzembentartó is emelt szorzóval jár. Nálam emiatt 1,2-es a szorzó, azaz 20%-al növeli az alapdíjat. Alig tudják lebirkózni a B10-es bónusz, az éves gyakoriságú díjfizetés, az e-kommunikáció, másik biztosítás ugyanannál a biztosítónál, és az alacsony futásteljesítmény 1 alatti szorzói.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!