Casco kárrendezés esetén az avultatás mértéke minként kerül megállapításra? Kötelezően el kell fogadni a kárszakértő által megállapított százalékot?
Ez biztosítónként eltérő. Azért igyekeznek minden módon lehúzni az ügyfeleket, mert a befizetett összeg 90%-a kell a luxusfizetéseikre és a luxusirodák fenntartására, a maradék pedig a kárrendezésre megy. Élősködő társaság mind.
Én szeretem magam intézni az ilyen ügyeket, bár eddig csak nekem okoztak kárt.
ne reménykedj...esélyed sincs.
arra hivatkoznak, hogy rengeteg az autó, gyors az amortizáció.
Lehet kérni, hogy csökkentsék az avultatás mértékét (hivatkozni az autó törésmentes, márkaszervizben vezetett előéletére), de csodák nincsenek. Ha 50%-ról leviszik 40%-ra, azzal sem lesztek nagyságrendileg előrébb.
Hiba márkaszervizben javíttatni egy ilyen autót, de még nagyobb hiba, hogy előtte nem történt írásos árajánlat kérés. Független, de megbízható szakszervizben az ilyen karosszéria-javításokat- pláne cascoval!- ki lehet hozni 0Ft körüli befizetendő összegre.
Nekem kicsit zagyva ám ez a történet...
Van egy CASCO biztosításotok. Tehát:
- Az OKOZOTT kárt 100%-ban téríti a biztosító a vétlen félnek
- A SAJÁT kárt megcsinálja szervíz, majd az ÖNRÉSZT ti kifizetitek, a többit pedig a biztosító fizeti
Szó sincs itt avulásról egyik esetben sem, ami miatt neked fizetni kéne.
Ja, és természetesen majd édesanyád veszít bonusz fokozatot és megemelik az éves díját.
Ez a normál ügymenet, felfoghatatlan, hogy milyen 350e foritnyi fizetni valóról beszélsz.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!
Megpróbálok összeszedetten reflektálni:
1, a casco önrész nem azt jelenti, hogy annyit kell állni a javításból a többi a biztosítóé, némi avulás minden káreseménykor van, én az 50% részt "fájlalom", hiszen így nincs értelme a casco "intézményének", sőt lassan semmilyen biztosításnak mert így szinte 2x-es kiadás, mert a javítást is fizetni kell javarészt meg a casco díját is
2, saját autóm saját káros ügyét is magam rendeztem, csak ugye itt volt casco (az autó új kora óta, változatlanul ua biztosítónál=méltányossági alap), de nem tudom mikén lenne életszerű, hogy ott vagy egy baleset helyszínén korlátozottan vagy egyáltalán nem járóképes autóval, és akkor valahogy különböző műhelyek ajánlatát gyűjtsük be... Ezt hogyan lehet kivitelezni? A sérült autót körbehordom x számú műhelyben? (Jelen esetben még a hűtő is elmozdult, semmi nem maradt egyben az elején (pl világítás), így nem akartunk napokat és kilométereket menni vele, ajánlatot meg senki nem ad látatlanban, x helyre szállíttatni az autót pedig nem életszerű... Szerintem...
Talán érdemben ki tudtam egészíteni az eddigi hozzászólásokban felmerülő kérdőjeleket...
Még 1x köszönöm mindenkinek aki segíteni próbál tanácsokkal!
"Ha casco biztosítás van a kocsin, akkor csak az önrészt kell kifizetni, a többit a biztosító fizeti."
Ez nem így van sajnos (Magyarországon)... Úgy mint KGFB javításnál, Casco-nál is avultatás van (de pl ingatlan kárnál is és stb). Utóbbi években valóban van olyan casco ami nem avultat, olyan havidíjjal hogy nem is merik reklámozni. Az általános Casco avultat... Elég rákeresned a neten, de szívesen megosztom Veled Aegon kárügyintéző osztályának levelét...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!