Legális a Casco-t és a kötelezőt más nevére megkötni aki a bonus malus besorolása illetve a kora miatt kedvezőbb éves díjakat kapna?
megoldható, viszont így neked továbbra sem nő a besorolásod, így ha pár év múlva úgy gondolod, hogy minden legyen a neveden, akkor A00-val kezdessz ugyanúgy. meg persze ha véletlenül lesz egy koccanásod, és visszábbsorolnak kettővel, akkor fater autójára is drágább lesz következő évre a biztosítás, meg a tiédre is.
én is elgondolkoztam annó autóvásárlásnál, faterom B10-ben van, de végül inkább úgy döntöttünk, hogy jobb, ha elkezdem "építeni" a sajátomat.
Casconál figyelni kell, hogy ne legyél kizárva a vezetők köréből. Általában szokott lenni egy kizárás, pl 30 év alatti, 25 év alatti, 23 év alatti, 21 év alatti nem vezetheti az autót, vagy bárki vezetheti. Minél magasabb a kizárási kor, annál olcsóbb a Casco. Azaz ha pl a 3 év alattiak vannak kizárva, mégis te vezeted az autót, saját hibádból összetöröd, akkor nem fog fizetni a Casco.
Kötelezőnél pedig nem lehet apud nevén más autó kötelezője, mivel a bónusz csak az egyikre él. Ettől még lehet olcsóbb így is neki (akár csak a kor miatt is).
"ha jól gondolom minden évben csökken valamennyit a Casco illetve a kötelező éves díja is amennyiben nincs károkozás?"
Hááát... Minden évben nő a kedvezmény (bónusz), viszont mivel többnyire növekszik az alapdíj, ezért általában hiába nő a bónusz (hiába több a kedvezmény), a biztosítás díja nőni fog. Persze mivel a korral is nő a kedvezmény, ezért néha (~5 évente) ugorhat egy kicsit lefelé. Érdemes évente újrakalkulálni, és ha van jobb ajánlat, akkor váltani.
KGFB-nél úgy jön ki a saját biztosítási díjad, hogy a biztosító kiad egy alapdíj táblázatot (pl autó teljesítmény kategóriákra lebontva), és megad kedvezmény/felár szorzókat például lakhelyre, életkorra, ilyen-olyan klubtagságra, gyerekre, számlavezető bankra, ugyanannál a biztosítónál lévő egyéb biztosításra. Ezek lehetnek 1-nél nagyobb és kisebb szorzók is. Végül megszorozzák a bónusz-malusz szorzóval, és kijön a díjad.
Ez nem rizikó.
Bárki lehet tulajdonos, és bárki lehet üzembentartó. NEm kell egy és ugyanazon személynek lenni.
A biztosítást mindig az üzembentartó köti.
SZóval abban nincsen semmi illegális, meg rizikós, hoyg te vagy a tulaj, apukád meg az üzembentartó.
Viszont ahogy leírták, neked nem nő a bónuszod, ha meg baleset van, apukádnak visszasorolják a meglévőt is.
Ja, és most hiába van B10-ben, második autóra ő is A0-ról indul. Szóval nem biztos, hogy olyan nagyon nagy a különbség.
És igen, ha nem okozol kárt, évről évre csökken a biztosítási díj.
"Viszont ahogy leírták, neked nem nő a bónuszod, ha meg baleset van, apukádnak visszasorolják a meglévőt is."
Véleményed szerint mi ez, ha nem rizikó?
"És igen, ha nem okozol kárt, évről évre csökken a biztosítási díj."
Nem, nem csökken, de ezt is leírtuk már, hogy miért. Elvi szinten kapsz bónuszt, de ezt kompenzálják azzal, hogy megnövelik az alapdíjat, magyarul pont hogy többet vagy ugyanannyit fizetsz, mint azelőtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!