Kasztnicsere menete?
Annak idején erre szolgált az AF váz- és motorszám. Mikor már nagyon rohadt a bódé, a döglődő akkuból a sav ráfolyt a beütött vázszámra (akkor is, ha egymástól fél méterre voltak és a vázszám volt magasabban), a hatóság megállapította, hogy a vázszám ugyan nem olvasható, de nem azért, mert átütötték volna, megkapta az AF-est, aztán onnantól szabadon lehetett ész nélkül cserélgetni a bódét. Ugyanez volt a motorral is: ha már igencsak döglődött, valahogy felgyorsította az ember a korróziót a motorszám körül, rákerült az AF-plecsni, onnantól meg a négyhengeres kétliteres benzines helyére be lehetett pattintani a háromliteres V6-ost is, ha elég bátor voltál, csak a plakettet kellett rá átszerelni. Ez persze nem volt hivatalos, de sokan űzték, a mai napig vannak, akik direkt keresik az AF-számos bódékat, de olyat is láttam már, aki csak forgalmit és hozzá tartozó plakettet árult a kiflibe tört AF-es csodaautóból.
A te esetedben a vázszám hamisításáról lenne szó, gondolom, erre utal az, hogy "És ha az alváz szám átkerül...". Ilyen esetben az lehet gyanús az igazoltatást végző rendőrnek, hogy furcsán finom, kereplés nélküli az elméletileg dízel W124 hangja. Azt nem tudom, a központi nyilvántartó adatai mennyire pontosak, a forgalmiban benne van-e a típus megnevezésénél, hogy szedánról van szó. Ha igen, a két hiányzó ajtó feltűnhet. Egyébként pedig a típuskódok is eltérnek: 124.130 vagy 124.131 a négyajtós 300D, 124.042 a 220CE. Ezt pedig már "tudja" a járműnyilvántartás, ha megkérnek, hogy vidd el hatósági vizsgára a járművet, ott ki fog bukni, hogy a karosszériaforma nem megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!