Autó átírása más nevére?
Sziasztok. 19 éves vagyok egy éve van jogsim és első autóvásárlásom gondolkozom.Nézegettem a biztosítás kalkulátorokat és embertelen összegek jöttek ki...
Gondolom ez a friss jogsim és a korom miatt (egyébként régi 1.3 swifteket néztem). Családi ebédnél feljött ez a téma és felajánlották nekem a nagyszüleim hogy az ő nevükön lehetne nyugodtan az autó,egy családi házban élünk velük. Szüleim nevére semmiképpen sem szeretném, a miértjébe ne menjünk bele. A kérdésem az lenne hogy ennek van valami hátulütője a nagyszüleimre nézve? ha véletlen történne valami,egy baleset vagy akármi akkor őket elővehetnék azon felül hogy én vezettem az autót ? Illetve mit gondoltok erről az egészről?
Azt gondolom erről az egészről, hogy nagyon jó dolog szülőt, nagyszülőt megjelölni üzembentartóként, aztán örülni a filléres KGFB-nek, de még jobb érzés, mikor huszon-egypár évesen veszel valami nagyobb teljesítményű, fiatalabb autót és azzal indulsz A0-ból, a mostani díjad sokszorosáért. A B-M rendszer első pár évét, mire eljutsz a jó bónuszfokozatokig, sehogy nem lehet megúszni.
Egyébként ha valamelyik nagyszülőd az üzembentartó, azzal nincs probléma. A gépjárműadót a tulajdonos fizeti, te vezetheted nyugodtan, egyedül az objektív felelősség körébe tartozó szabálysértések esetén kaphatnak ők csekket és büntetőpontot.
"egy régi Swift-nek nem olyan eget rengető a biztosítása. "
Forintban kifejezve nem nagy összeg, de amikor egy max 200-at érő autóra kijön 60 ezres biztosítás, azaz az autó értékének jó harmada, az kicsit durva :)
"autó értékének jó harmada"
Csak nem te autód értékének a harmadát kell nézni, hanem a kárt amit okozhat. Egy 6-8 éves autónak végighorzsolja az oldalát máris 150-200.000 Ft-os kárt okozott, minden komolyabb baleset nélkül...
"Csak nem te autód értékének a harmadát kell nézni, hanem a kárt amit okozhat. Egy 6-8 éves autónak végighorzsolja az oldalát máris 150-200.000 Ft-os kárt okozott, minden komolyabb baleset nélkül..."
Ennek jelen kérdés esetében semmi jelentősége nincs. Viszont amikor 60 helyett 30-at fizetsz, és az okozott kárt ugyanúgy megtéríti a biztosító, akkor azért nem teljesen mindegy.
A # 1-es válaszban [2018-04-02 21:05] tévesen szerepel, hogy „A gépjárműadót a tulajdonos fizeti.”
Fizetni, persze fizetheti bárki helyett bárki, de jogszabályi kötelezettség alapján az, aki „a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény alapján vezetett járműnyilvántartásban (a továbbiakban: hatósági nyilvántartás) az év első napján üzemben tartóként, ennek hiányában tulajdonosként (a továbbiakban együtt e § alkalmazásában: tulajdonos) szerepel. Amennyiben a hatósági nyilvántartás szerint egy gépjárműnek több tulajdonosa vagy több üzemben tartója van, akkor közülük az adó alanya az, akinek/amelynek a nevére a forgalmi engedélyt kiállították.”
Tehát, alapvetően az üzembentartó kötelezett rá, a tulajdonos csak akkor, ha nincs üzembentartó; ez ritka kivétel.
Az is téves, hogy „objektív felelősség körébe tartozó szabálysértések esetén kaphatnak ők” „büntetőpontot”.
Nem.
Az objektív felelősség lényege, hogy ha nem állapítják meg a vezető személyét, akkor az üzembentartót bírságolják. (Hacsak közhiteles okirattal nem bizonyítja, hogy az elkövetéskor a jármű nem volt a birtokában.) De éppen azért, mert nem állapítják meg a vezető személyét, senki sem kap büntetőpontot.
Jópofa lenne, ha éppen a kérdésbeli eset megvalósulásakor olyan üzembentartó kapná a büntetőpontot, aki esetleg soha életében nem vezetett. És ha sok büntetőpontja összegyűlik, akkor bevonják a nem létező vezetői engedélyét, míg el nem végzi az utánképzést?
Személyesen sem, ismeretségi körben sem az tapasztalatom, hogy a bonus fokozatokban előre lépve csökkenne a díj. Sőt! Jó esetben kis mértékben nő, de itt is vannak kérdések, hogy balesetmentes vezetését, a bonus előrelépése után, miért 40-60%-os díjnövekedés ajánlatával ismerte el a biztosító, és változatlan feltételek mellett, nem is talált olyat, ahol ne lenne legalább 15-20%-kal magasabb a díj, mint az előző évi.
Öröklés folytán egy ideig 2 autónak voltam tulajdonosa és üzembentartója is. A második autónál, „természetesen” A00 fokozatról indultam, hiába voltam a másiknál, sok-éve B10-ben. És ahogy évről-évre lépkedtem a bonus fokozatokban, minden évben, ha kicsivel is, de több lett a biztosítási díjam.
Múlt év elején az egyik autót a fiamnak ajándékoztam, úgyis szinte csak ő járt vele, éppen egy öreg Suzuki Swiftet. Sohasem volt autó tulajdonosa, üzembentartója. 14 éves volt a vezetői engedélye, 28 650 Ft volt A00-lal az éves biztosítási díja, a baleseti adóval együtt. Sohasem volt balesete, B01-be jutva jó nagy díjemeléssel kínálták meg. Biztosítót váltott, de a legkisebb éves díj az összes biztosító tekintetében 32 680 Ft lett, a 28 650 Ft előző évihez képest. Tehát javult a bunus besorolása, és még a legelőnyösebb ajánlatot választva is 14%-kal nőtt a díja.
Úgyhogy, nem olyan nagy nyereség, ha valaki mielőbb elkezd haladni felfelé a bonus fokozatokban.
Alkusz oldalakon végeztünk díjszámításokat különböző adatokkal. Egyértelmű lett, hogy adott életkor, lakóhely, gépkocsi esetén a vezető engedély „életkora” a meghatározó.
A vezetői engedély pedig korosodik azalatt is, míg a nagyszülők valamelyike az üzembentartó. Aztán ha a saját személyedben magadra vállalod az üzembentartói költségeket, ugyanannyira lesz idős a vezetői engedélyed, mintha az első perctől tennéd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!