Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Ki kérje az EKAER-t?

Ki kérje az EKAER-t?

Figyelt kérdés

Többféle dolgot hallottam már, de még mindig nem tudom, és sehol se találom.


a Fuvarozó, az Eladó, a Vevő?

És mi van ha más anyagát szállítják? Mi történik akkor, ha a kifizetés még nem történt meg, vagy ha már megtörtént? Akkor ki az áru tulajdonosa? Ekkor ki kérje az EKAER-t?


Vagy a Címzett kéri minden esetben az EKAER-t? Ekkor számít, hogy kié a tehergépjármű? Mi az hogy címzett? Vevő cég?


Vagy eladó, feladó kéri az EKAER-t? ez lenne a logikus, de miért én kérem egy cégnél akkor mindig ha ide hoznak be árut, más cégtől. Idegen autóval.

Érdekes van cég aki idegen autóval hoz be árut hozzánk, arra mégse én kérek EKAR-t. Mert ők meg tudják kérni. Más cég nem?


Nem találok erre vonatkozó információt, hol lehet?

Köszönöm



#ki kér EKÁER-t
2018. febr. 5. 14:01
 1/4 Koplárovics Béci ***** válasza:

Előszöris kérdés az áru iránya: belföldről közösségbe, közösségből belföldre, közösségből belföldre, belföld-belföld. Ugye EKÁER csak Magyarországon van, tehát alapból a belföldi fél igényli. Azaz belföld->közösség irányban az eladó, közösség->belföld irányban a vevő (de ilyenkor a közösségi eladó felkészült szállítója szól az eladónak, hogy a vevő adjon EKÁER számot (vagy adja meg azt, hogy nincs rá szükség). Belföld-belföld viszonylatban lehet kérdéses. Itt is az eladónak kell kérnie.

Egyébként elég pontosan leírja a NAV, csak meg kell érteni:

[link]

Ezt írja:

"Bejelentési kötelezettség továbbra is az útdíjköteles gépjárművel (azaz 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművel) végzett, közúti fuvarozással járó

1) az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló Közösségen belüli termékbeszerzést vagy egyéb célú behozatalt,


2) Magyarország területéről az Európai Unió más tagállamába irányuló termékértékesítést vagy egyéb célú kivitelt, valamint


3) belföldön nem közvetlen végfelhasználó részére történő első általános forgalmi adóköteles termékértékesítést

terheli."


Azaz első pontban a behozatal miatt kell kérni, tehát a vevőnek. Második pontban a kivitel miatt kell kérni, azaz az eladónak (aki végülis külföldre juttatja az árut - tehát ha kereskedőn keresztül történik, akkor a kereskedő). A harmadik pontban a termékértékesítés miatt kell, azaz az eladónak kell kérnie.

Az lényegtelen, hogy a szállítást magát saját autóval végzik (akár az eladó, akár a vevő), vagy fuvarozóval/szállítmányozóval. Az viszont fontos, hogy csak akkor szükséges, ha útdíjköteles járművel történik a szállítás. Azaz pl személyautóval szállítasz nettó 5 milliónál értékesebb árut, akkor nem kell. Vagy pl ha vasúton szállítasz (de ha a vasútállomástól/ig telephelyig/ről útdíjköteles járművel történik a szállítás, arra a szakaszra kell az EKÁER-szám).


És persze nem kell EKÁER, ha a szállítás nem EU tagállamból/ba történik.

2018. febr. 5. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Belföld-külföld viszonylatban a belföldi kéri, belföld-belföld viszonylatban a feladó


Egyébként csak az EKAER rendszer holnapján kellene kicsit böngészni, ott fent van minden ilyen információ. Ugye tudod, hogy eddig milliós bírságokat úsztatok meg?

2018. febr. 5. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

igen délután már volt egy kis időm, megtaláltam:


3. Belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítés esetén

Feladó jelenti be:

az 1-9. pont szerinti adatokat a termék gépjárműre történő felrakodásának megkezdéséig.

Fontos szabály, hogy az EKÁER szám megállapításának nem feltétele a gépjármű forgalmi rendszámának megadása, azonban a rendszámot legkésőbb a termék gépjárműre történő fuvarozásának megkezdéséig be kell jelenteni.

Címzett (ha nem a címzett veszi át a terméket, az Átvevő) vagy a Feladó jelenti be:

a 10. pont szerinti adatot a szállító gépjármű kirakodási (átvételi) címre érkezésekor, de legkésőbb a terméket szállító gépjármű kirakodási (átvételi) címre érkezését követő munkanapon.


Mivel az előző 1. és a 2. pont a behozatal külföldről, és a kivitel külföldre, és 4. pont nincs, így belföldön a 3. pont vonatkozik ránk. Szóval nem is nekünk kéne kérni az EKAER-t, ahogy az OAM-nál sem mi kérjük. Nem is mi vagyunk a végfelhasználók (bár ez teljesen felesleges bikkfanyelvű és hamis állítás, hiszen amikor mi kiszállítunk nagyobb cégek építkezésére, akkor ők végfelhasználók… és arra kell EKAER, csak magánszemély esetén nem kell ).


ezekről a pontokról beszél, csak az ált. bejelentési adatok

2018. febr. 5. 16:19
 4/4 A kérdező kommentje:
miért úsztuk meg a bírságokat? midnenre kérünk EKAER-t, pont az hogy mi kérünk olyanra is, amit nem nekünk kéne.
2018. febr. 5. 16:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!