Azonos típusú, de nagyobb motor beépítése legálisan?
Adott egy motorkódos forgalmival ellátott 2.2-es 6 hengeres benzines BMW, de elég sok sebből vérzik a dolog kb 300-400e ft-ot rá kéne költeni a motorra/futóműre/hajtásláncra/fékre. Forgalmijában szerepel egy olyan megjegyzés, hogy "motorazonosító adatot nem tartalmaz, típuskódja megállapított 226S1". A motorszám rublikában is ugyanez a kód szerepel.
Kb ugyanennyiből jó állapotú bontott cuccokból tudnék venni egy 3 literes motort futóművel fékkel, váltóval, mindennel együtt. Kinézetre semmi különbség nincs a 2 motor között, a típusa is ugyanaz (M54B22 -> M54B30) ezért mindenki csak annyit hajtogat, hogy cseréljem ki és savazzam ki az új motorról motorkódot, mert amúgy sem látszik a kocsi megbontása nélkül, és a tornyon szerepel az eredeti alvázszám és motorkód plakett... tényleg ez lenne a legjobb megoldás? Létezik, hogy még a hivatalos honosításkor is csak a tornyon lévő plakett alapján állapították meg a motorkódot, és a kutya se nézte, hogy tényleg az van-e a kocsiban, mint a papíron?
Én is motorcserére készülök, elkopott a kocsim motorja. Egy autószerelő haverom mondta, hogy a leggyorsabb, olcsóbb és egyszerűbb megoldás ha ugyanakkora teljesítményű és motorkódú erőforrást veszek a kocsimba mint ami van benne, amúgy a felújítás 800 ezer Ft.körül lenne.
A másik lehetőség, hogy egy erősebb motort venni, beszerelni, műszaki vizsgára pedig 2 évente kicserélni egy jó állapotú, azonos kódú és teljesítményű motorra, majd vizsga után visszacserélni az erősebb motorra. Nekem elég a kisteljesítményű motor, olyat fogok venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!