Albert Flórián kérdése:
Hogyan vegyek külföldön autót, hogy aztán itthon
eladhassam?
Kérdező!
Számolj azzal, hogy az általad fölvázolt elméletet nagyon sokan ismerik. Sőt, van olyan, aki már azt is tudja, amire Te még nem is gondoltál.
Tudod, ez olyan, mint a lovi. Ott is 100 fogadóból mind a 100 tudja a tutit, de a végén mégis 99-nek lefelé görbül a szája. :(
2016. febr. 19. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
12/20 A kérdező kommentje:
Mindezt értem. Viszont most arra vagyok kíváncsi, hogy a kereskedő miként veszi át a külföldi autókat, mert zömük felvásárolja azt is.
Szerinted beveszi a tiédet amikor ugyanannyiért ő is megkapja kint csak a te hasznodat nem kell kifizetnie?
És nehogy azt hidd nekik nincs meg ugyanaz, vagy jobb forrás mint neked.
Max bizományos értékesítés lehet, de aki belemegy ezekbe a többszereplős trükközésekbe ott ne sok jóra számíts, az autó is olyan lesz, meg a kereskedő is...
2016. febr. 19. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
Visszafordítom a kérdésedet.
Tegyük föl, megegyeztek egy "elfogadható" árban.
Te megkapod a lóvét és egy papírt. A továbbiakban hogyan tudod követni az autó további sorsát? Sehogy. Igazából nem is nagyon érdekel a dolog. Van egy cetli a kezedben, hogy eladtad, szaladsz bejelenteni hogy ne legyél támadható. Különben is, pénz a zsebedbe, ugyan minek érdeklődnél?
Pedig lehet hogy csuda dolgok derülnének ki.....
Látod, ezért lett Ő a kereskedő, Te pedig az eladó.
2016. febr. 19. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
Mindössze 12 évet késtél ezzel az ötlettel.
2016. febr. 20. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
16/20 A kérdező kommentje:
Ha eladom, minek szaladgálnék egy cetlivel?? Miért lennék támadható? Külföldi autónál más a helyzet, mivel az nem magyarország, a magyar jogszabályokkal... Igen 12 évet késtem az ötlettel, viszont haverjaim közül páran még a mai napig csinálják szóval nem elavult... ;)
Ha a haverjaid ezzel foglalkoznak hogy hogy nem õket kérdezed meg ezekrõl a dolgokról?
2016. febr. 22. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
Jó neked, hogy széles körben tájékozott üzletember barátaid, ismerőseid vannak.
Ezek ellenére Te, a nemzetközi tapasztalatokat nélkülöző, földhözragadt magyarországi tudatlanoknál kérdezősködsz.
Vajon mi ennek az oka?
2016. febr. 22. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
19/20 A kérdező kommentje:
Tulajdonképpen mindig ez van és nem csak nálam, ha valaki feltesz egy kérdést, sosem a válaszadáson törik a fejüket a válaszolók, hanem legtöbbször azon agyalnak, hogy a kérdező miért, vagy mi okból tette ugyan fel a kérdését... :D Én kérdeztem, de azért megpróbálom kielégíteni a mások által feltett további kérdéseket :) Igenis vannak ismerőseim akik ezzel foglalkoznak, így-úgy, de eladják a behozott autóikat. A kérdés értelme számomra csak az volt, hogy csupán megtudjam ki hogyan csinálná, hátha valami új kevésbé "illegális" módját ismerteti velem a válaszoló. Az eddig általam ismert "legbecsületesebb" módja a következő: Kint megveszem az autót, export rendszámot kiváltom rá (érvényes műszaki vizsga mellett!), így 195euró ellenében átírják a nevemre az autót és megkapom a nevemmel ellátott törzskönyvet és forgalmit, amelyet kétnyelvű adásvételivel máris tudok tovább adni teljesen hivatalosan!
20/20 A kérdező kommentje:
Ez esetben minden gond nélkül mehetek kereskedésbe, ha én úgy látom jónak. Ha viszont magánszemélynek akarom eladni, akkor marad a félig üres adásvételi megoldás... (legolcsóbb) Van még egy harmadik szituáció, amikor lepapírozom itthon az autót, és így adom tovább, viszont így bukom az átírási költséget, amikor is a nevemre íratom az autót, mert ezt nem számolhatom bele az eladási árba, viszont a regadót igen mert úgy annyival többet ér, mivel már magyar papíros az autó... Ha szeretnénk témánál maradni, akkor ezek az eladási lehetőségek papírozás szempontjából. A feltett kérdés témája pedig az, hogy milyen formákban lehet itthon eladni egy külföldi autót úgy, hogy nincs forgalomba helyezve kint se, meg itthon se? A félig üres adésvételi eddig jó :)
Kapcsolódó kérdések: