Használt autónál hogyan tudom ellenőrizni, hogy valósak-e a hirdetésben megadott adatok?
Eddig csak új autóim voltak, szalonból. Most venném az első használt autómat.
Hogyan tudom ellenőrizni az alábbiakat:
- Tényleg magyarországi vásárlás-e?
- Tényleg csak 1 tulaja volt, mint a hirdető cég állítja?
- Tényleg végig volt-e szervizelve?
- Tényleg nem volt balesetes, fényezett?
- Tényleg annyi-e a km, mint amivel hirdetik?
Köszi előre is!!
"Tényleg magyarországi vásárlás-e? "
"Tényleg csak 1 tulaja volt, mint a hirdető cég állítja?"
Igazából sehogy. Mondjuk ha a gyártás éve, forgalomba helyezés ideje és a forgalmi kiállításának ideje kb megegyezik, akkor azért itthoni lesz. Ez mind benne van a forgalmiban. Ez az első tulajt is megerősíti. Viszont csak újabb autóknál látod, mivel egy idő után betelik a forgalmi és új készül, akkor már nem fognak megegyezni az adatok. Amúgy kb esélytelen, hacsak nincs ismerős a megfelelő helyen...
"Tényleg végig volt-e szervizelve? "
Sehogy. Még a szervízkönyv pecsétek sem sokat érnek, sokszor hamisítják. De úgyis az állapot számít...
"Tényleg nem volt balesetes, fényezett? "
Rétegvastagság-mérővel végigméred és minden illetsztést megnézel, belül is ránézel főleg elöl, sőt alul is, hogy nincs-e torzulás, hegesztés, rozsda. A rétegvastagság-mérés jó a fényezés ellenőrzésére, de ettől még lehetett törve és gyári fényezésű (akár bontott) elemmel javítva.
"Tényleg annyi-e a km, mint amivel hirdetik? "
Ezt szintén nehéz megállapítani. Hivatalosan lehetetlen is. De amúgy is az egyik leglényegtelenebb adat a km: az állapot számít. Lehet (valós) 50000km-rel is széthajtva és többször rommá tört, széthajtott autót kapni (lásd hüJegyerekbéemvéje), meg lehet 150000 fölött is kapni olyat, ami rendesen karban volt tartva, vigyáztak rá, és legfeljebb kisebb törései voltak.
Köszi! Hát ez nem valami biztató.
De akkor mire értik, mikor a hirdetéseknél az van írva, hogy "informálható", "ellenőrizhető", stb.
Mondjuk ha végig hivatalos márkaszervizben volt szervizelve, akkor gondolom ők azért le tudják nekem igazolni az autót, nem?
Meg gondolom azt is meg tudják mondani, hogy milyen javításokkal, hibákkal volt bent náluk esetleg az autó a kötelező szervizeken kívül?
Illetve a km-t én úgy tudom, hogy a műszaki vizsgán is rögzítik, tehát ha máshonnan nem is, gondolom a közlekedési hatóságnál azt meg lehet valahogy tudni, hogy az utolsó műszakiján hány km volt benne, nem??
"Tényleg magyarországi vásárlás-e?"
- Megvan a számlája és a gyártási idő kb. megegyezik az első MO-i forgalomba helyezés idejével pár hónap eltéréssel
"Tényleg csak 1 tulaja volt, mint a hirdető cég állítja? "
Számlája megvan-e, ha nem túl régi az autó akkor pedig a még be nem telt forgalmiból
"Tényleg végig volt-e szervizelve? "
Szervízkönyv + a márkaszervízben lekérdezni, hogy nem hamis-e a szervízkönyv. Ha nem márkaszervízben szervízelték akkor sehogy
"Tényleg nem volt balesetes, fényezett?"
Szemrevételezés + rétegvastagság méréssel
"Tényleg annyi-e a km, mint amivel hirdetik? "
Márkaszervízben regisztrált km adatok, illetve 1490 ft-ért le lehet kérdezni bármilyen autó (rendszám alapján) műszaki vizsgakor regisztrált futott km adatát.
5-ös, köszi!
Márkaszervizben való lekérdezéshez milyen adatok kellene? Vagy mi a legbiztosabb adat, ami alapján le tudom kérdezni?
1490 Ft-ért hol tudom lekérdezni az utolsó műszakin rögzített km állást?
Az, hogy magyarországi vásárlás-e, vagy 1. tulajdonosos-e, az szerintem nem fontos. Külföldi első vásárlású autó is lehet tönkretéve és magyarországi 2-3. tuljdonosú autó is lehet megkímélve.
Itt tényleg igaz, hogy az állapot számít.
A valós kilométerszám már fontosabb lehet, mert lehet belőle tájékozódni a következő esedékes szervizekről és hogy mit kell hamarosan cserélni, mit írnak elő.
Az is fontos, hogy volt-e törve és hogy mennyire. Ha felületi sérülés volt csak, az nem baj, ha jól kijavították. Ha karambol volt és összetörték, akkor nagy eséllyel már gyenge az autó vázszerkezete és egy következő baleset már végzetes lehet.
Az autó állapotát egy szakember meg tudja saccolni, mint a vélhető futott kilométerek számát és a karosszéria előző sérüléseit is fel tudja fedezni. Ezért ajánlott elmenni, megnézetni az autót.
Utána is lehet járni annak, hogy volt-e törve és hogy mennyi kilométer van benne, esetenként néhány telefon a márkaszervizekbe, vizsgaállomásokra, okmányirodában is lehet információt szerezni az autókról.
Márkaszervízben alvázszám.
A regisztrált km-t (eladáskor, műszaki vizsgakor regisztrálják) pedig bármelyik okmányirodában, ahol van gépjármű ügyintézés.
Az előélet leinformálásához szükség van az alvázszámra, rendszámra és tisztelettudó viselkedésre, még akkor is, amikor azt mondja a szervizes, hogy nem adhat ki adatokat (talán mégis segít, ha rendesek vagyunk - ő is az lesz).
Ha nem márkaszervizben javították, akkor sem kell elkeseredni, mert sok olyan nemhivatalos, de egy adott márkával kapcsoatos szakértő szerviz van, ami kivált korábban a márka franchise-ból. Ezekben a szervizekben is jó kezelést kapnak az autók. Vannak márkák, amelyeknek egy adott városban csak ilyen nem hivatalos franchise tag szervizeik vannak. Ha tudjuk, hogy x városban használták az autót, akkor fel kell hívni ezeket a szervizeket. Ezeknél a szervizeknél is felírják a km óra állásokat és beviszik a számítógépükbe.
Az is lehet, hogy a szervizkönyv mellé eltették a számlákat is az előző tulajdonosok. Akkor láthatjuk, hogy miket csináltak az autón. Már egyre több ilyen van, hogy elteszi a tulajdonos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!