Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Nem elavult már a magyar...

Nem elavult már a magyar teljesítményadó?

Figyelt kérdés

Gondolok én itt arra, hogy ma már szinte minden nem mopedautó 90-100 lóerőtől indul, egy családi kombi meg, hogy országúton is lehessen vele menni biztonságosan már 150ló, ekkora teljesítményre meg már nagyon sok az adó.

Ráadásul minél fiatalabb az autó, annál drágább..direkt büntetik az újat? Hát milyen logika ez?


Mi a helyzet pl nyugaton? Tudom ott környezetiadó vagy mi van, de átszámítva drágább vagy kevesebb?


2014. szept. 14. 03:13
 1/10 anonim ***** válasza:
91%
Egy 26 LE-s kocsival is lehet biztonságosan menni, például Trabant. A gépkocsi amúgy közlekedési eszköz, nem pedig erőfitoktató, tessék kisebb motorral szereltet venni, és kevesebbet kell fizetni.
2014. szept. 14. 03:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

LOL, azért lejön a komolyságod, hogy szerinted biztonságosan csak 150 lóerős kocsival lehet menni országúton :D

Innentől a kérdésedet sem lehet komolyan venni.

2014. szept. 14. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Bár én is szívesebben közlekednék 150 lovas kocsival, csak nem mindegy hogy pénzben mennyi az annyi. Nekem elegendőnek bizonyult a 80-90 lovacska is a családi autóban, és a biztonságos közlekedéshez nem 150 ló kell hanem előrelátás, megfelelő helyzetfelmérés. 150 ló arra lehet nagyon jó hogy a rosszul felmért helyzetekből kihúzza a segged.
2014. szept. 14. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

"... egy családi kombi meg, hogy országúton is lehessen vele menni biztonságosan már 150ló..."

Hát, hallod, akkor a közúton közlekedők majd' fele állandó életveszélyben van. Egyáltalán nem kell 150 lóerős motor az országúti közlekedéshez, feltéve, hogy nem folyami tolóuszály méretű böhömmel szaladgálsz. 100 lóerő alatt is van élet, bőven lehet kapni ilyen teljesítményű autókat, csak ugye az nem elég menő, mer' a szomszédnak erősebb van. Az évtizedek óta tartó folyamatos közúti fegyverkezési verseny (avagy: az én autóm erősebb, gyorsabb, nagyobb, biztonságosabb, mint a tiéd) megváltoztatja a vásárlók igényeit, de attól még a fizika törvényei életben maradnak. Egyrészt négy személynek nem kell két méter széles, öt méter hosszú bárka, bármennyire is ez a trend errefelé, másrészt egy normális méretű családi autónak (tehát nem a fent említett böhömnek) nem kell még 100 lóerősnek sem lennie, hogy a 90-es sebességkorlátozást biztonsággal megfussa.

2014. szept. 14. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Azért 100 lóval egy 1400 kilós kombival nem éppen lehet normálisan előzni egy olyan úton, ahol forgalom van, vagy kanyargós és valaki feltart (70).
2014. szept. 14. 10:41
 6/10 anonim ***** válasza:

Az Egyesült Királyságban korábban köbcenti alapján volt az adó (ami aztán elavult, lévén 1400 köbcentiből van forgalomban a 80 lóerőtől a 150-ig mindenféle), mostanság az elméletileg kibocsátott CO2 az adó alapja.

Németországban forgalomba helyezési dátum, környezetvédelmi osztály és működési elv (Otto vagy Diesel) alapján változik, legkevesebb 6,75 euró, legtöbb 37,58 euró 100 köbcentinként.


Az én autóm (80 kW, diesel, 2005) adója itthon 18400 forint. Ugyanez a szigetországban 110 font, kb. 45000. A németeknél 247 euró, kb. 76500 forint.


Miért, mi számít normálisan előzésnek? Nekem azt mesélte az oktató úgy 10 és fél éve, hogy akkor előzhetek, ha annak a feltételei adottak, tehát biztonságosan végre tudom hajtani a manővert. Amíg nem, addig nyugodtan maradjak a helyemen, mert nem én vagyok Emerson Fittipaldi...

2014. szept. 14. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"Azért 100 lóval egy 1400 kilós kombival nem éppen lehet normálisan előzni egy olyan úton, ahol forgalom van, vagy kanyargós és valaki feltart (70)"

Nem tudom, nekem sikerült már 100 lóerővel és 1.600 kg-mal az előzés. Nem annyira nehéz az, csak el kell fogadni, hogy 100 m nem elég rá.

2014. szept. 14. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:

Kedves válaszolók... Ennyire hülyék vagytok? Leragadtok a kib*szott lóerőnél, meg előzésnél?

Inkább azon vitázzatok, hogy miért drágább egy új autóra (ami "környezetkímélőbb").

Aki meg a német, angol árakkal példálózik az gondoljon bele, hogy ott az emberek nem is olyan nevetséges összegekért dolgoznak mint itthon...

2014. szept. 14. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Ez nem vita kérdése. Azért drágább az új autóra mert aki új autót vesz, vagy nagyobb teljesítményűt arról az állam úgy gondolja hogy többet ki lehet belőle vasalni.
2014. szept. 14. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
#8 - azért írtam le, mert mindenhol van. És oda van írva, hogy mi alapján számolják. Te is kétszer álltál sorba?
2014. szept. 14. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!