Nem elavult már a magyar teljesítményadó?
Gondolok én itt arra, hogy ma már szinte minden nem mopedautó 90-100 lóerőtől indul, egy családi kombi meg, hogy országúton is lehessen vele menni biztonságosan már 150ló, ekkora teljesítményre meg már nagyon sok az adó.
Ráadásul minél fiatalabb az autó, annál drágább..direkt büntetik az újat? Hát milyen logika ez?
Mi a helyzet pl nyugaton? Tudom ott környezetiadó vagy mi van, de átszámítva drágább vagy kevesebb?
LOL, azért lejön a komolyságod, hogy szerinted biztonságosan csak 150 lóerős kocsival lehet menni országúton :D
Innentől a kérdésedet sem lehet komolyan venni.
"... egy családi kombi meg, hogy országúton is lehessen vele menni biztonságosan már 150ló..."
Hát, hallod, akkor a közúton közlekedők majd' fele állandó életveszélyben van. Egyáltalán nem kell 150 lóerős motor az országúti közlekedéshez, feltéve, hogy nem folyami tolóuszály méretű böhömmel szaladgálsz. 100 lóerő alatt is van élet, bőven lehet kapni ilyen teljesítményű autókat, csak ugye az nem elég menő, mer' a szomszédnak erősebb van. Az évtizedek óta tartó folyamatos közúti fegyverkezési verseny (avagy: az én autóm erősebb, gyorsabb, nagyobb, biztonságosabb, mint a tiéd) megváltoztatja a vásárlók igényeit, de attól még a fizika törvényei életben maradnak. Egyrészt négy személynek nem kell két méter széles, öt méter hosszú bárka, bármennyire is ez a trend errefelé, másrészt egy normális méretű családi autónak (tehát nem a fent említett böhömnek) nem kell még 100 lóerősnek sem lennie, hogy a 90-es sebességkorlátozást biztonsággal megfussa.
Az Egyesült Királyságban korábban köbcenti alapján volt az adó (ami aztán elavult, lévén 1400 köbcentiből van forgalomban a 80 lóerőtől a 150-ig mindenféle), mostanság az elméletileg kibocsátott CO2 az adó alapja.
Németországban forgalomba helyezési dátum, környezetvédelmi osztály és működési elv (Otto vagy Diesel) alapján változik, legkevesebb 6,75 euró, legtöbb 37,58 euró 100 köbcentinként.
Az én autóm (80 kW, diesel, 2005) adója itthon 18400 forint. Ugyanez a szigetországban 110 font, kb. 45000. A németeknél 247 euró, kb. 76500 forint.
Miért, mi számít normálisan előzésnek? Nekem azt mesélte az oktató úgy 10 és fél éve, hogy akkor előzhetek, ha annak a feltételei adottak, tehát biztonságosan végre tudom hajtani a manővert. Amíg nem, addig nyugodtan maradjak a helyemen, mert nem én vagyok Emerson Fittipaldi...
"Azért 100 lóval egy 1400 kilós kombival nem éppen lehet normálisan előzni egy olyan úton, ahol forgalom van, vagy kanyargós és valaki feltart (70)"
Nem tudom, nekem sikerült már 100 lóerővel és 1.600 kg-mal az előzés. Nem annyira nehéz az, csak el kell fogadni, hogy 100 m nem elég rá.
Kedves válaszolók... Ennyire hülyék vagytok? Leragadtok a kib*szott lóerőnél, meg előzésnél?
Inkább azon vitázzatok, hogy miért drágább egy új autóra (ami "környezetkímélőbb").
Aki meg a német, angol árakkal példálózik az gondoljon bele, hogy ott az emberek nem is olyan nevetséges összegekért dolgoznak mint itthon...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!