Kaphatok igy a motorra forgalmi engedelyt?
Ennek egy módja van de nem ilyen egyszerű.
Előszónak elárulom hogy a hivatali dolgozóknak 99%ban fogalmuk sincs arról hogyan lehet rugalmasan megoldani azokat a papírproblémákat amikre nincs paragrafus. Ennek az a hátulütője hogy megpróbálnak behúzni a csőbe. És beforgatnak úgy akarva akaratlan hogy az életbe nem fogsz olyan papírokat beszerezni amiket kérni akarnak tőled.
Adásvételi lánc nagyon fontos hogy meglegyen.
Az lenne a lényeg hogy legyen a régi tulaj és az örökös között valami adásvételi szerződés.
Kérsz egy műszaki adatlapot a motorbiciklihez.
Írsz egy adásvételit a mostani tulajjal a nevedre.
Átíratod és tied a motor.
Ha ebbe belemélyedsz máshogy lehet évekig pereskedhetsz a hivatalokkal mire átíratod ha egyáltalán áttudod.
Biztit kötni mindíg a vásárlás napjától kell tehát figyeljetek a dátumokra hogy jók e.
Ha tudsz olvasni a sorok között mire célzok akkor simán fog menni az egész. Ha nagyon amatőr vagy átíratásba akkor inkább privibe adnék tanácsot mire figyelj.
Lehetőleg ne a sorok között olvasatok és trükközzetek - emiatt vették el 2009-ben az ún "egyedi forgalombahelyezés" lehetőségét a veteránosoktól, mert két figura eltévesztette a dátumot (állítólag a néhai úriember aláírása valahogy rákerült egy halála utáni dátumú adásvételire).
A hivatalos megoldás a te esetedre: ha az apjáé volt, akkor bementek a helyi önkormányzathoz és kezdeményezitek póthagyatéki eljárás megindítását. Az örökös, akitől te vennéd nem örökölte meg a motort, ha nincs benne a hagyatéki leltárban ugye. Ez az eljárás sem megy csak úgy, kell legalább a motor rendszáma (Jó ha van váz+motorszám, biztosabb a beazonosítás. Az nem gond ha forgalmi nincs, majd a hagyatéki előadó, illetve a közjegyző majd lekérik rendszám alapján az adatokat a KEKKH-tól. Azért ők, mert hivatalokon kívül csak az kérheti le, aki tudja bizonyítani hogy ő a tulajdonos, jogot szerzett a gép felett.)
A hagyatéki előadó ugye továbbadja az ügyet a közjegyzőnek, aki lezavarja a hagyatéki tárgyalást és ad végül egy hagyatékátadó végzést.
Ez mindennel együtt olyan 3 hónap lehet maximum mire minden megvan.
Lehet egyszerűsíteni ha már a legelején valamire hivatkozva téged mint hagyatéki hitelezőt jelöltök meg a papírokon, az örökös pedig lemond a javadra a tárgyról. Ha voltak a bácsinak más örökösei is, akkor mindannyiuknak kell írniuk lemondónyilatkozatot - így be se kell menniük, minden fontos dologról te kapsz levelet, nem kell az eladóhoz rohangálni.
Egy árva adásvételi egy motorról bizony nem elég. Ha a MÉH telepről el is hoznál egyet, és tegyük fel még számlát is adnának róla (ami elég valószínűtlen), akkor sem szereztél tulajdonjogot a motor felett - mert megvásárolni egy bármilyen dolgot csak attól lehet, aki a tulajdonosa.
Úgyhogy vasba leadott motort leginkább csak alkatrésznek lehet használni, eltekintve pár nagyon kacifántos esettől amiket nem részleteznék most.
"De arra a motorra is adnanak forgalmit az adasveteli bemutatasakor,nem?" - de nem ám, még véletlenül sem. Aki esetleg neked ilyet mondott, az csak rád akarja sózni a lepapírozhatatlan motorkerékpárját.
Szóval illik körültekintőnek lenni, ráadásul amíg nincsenek elintézve a papírok nem költeni a pénzt felújításra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!