Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Szeretnék forgalomba helyeztet...

Szeretnék forgalomba helyeztetni egy danuviát mit kell tennem?

Figyelt kérdés

A közelemben találtam egy danuviát amit forgalomba szeretnék helyezni de ki van vonva a forgalomból sajnos!

Föl hivtam az illetőt hogy hány tulaja volt stb szoval 3 tulaj volt az első az ismeretlen kecskeméti,a második helybéli a harmadik meg a mostani tulaj de nem az ő nevén van! Az lenne a kérdésem h mit kéne tennem ien helyzetben a kpm esek valami tulajdoni láncot kérnek de nemnagyon értem h mire is gondolnak... Vagy valaki elmagyarázná mi lenne a teendő ienkor?



#forgalmi #Danuvia #kivont forgalmi #tulajdoni lánc
2013. márc. 19. 17:35
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Szervusz, kedves leendő veterános kolléga!


Hadd kezdjem azzal: csak olyan motort éri meg venni, amit biztosan le lehet papírozni. Sajnos ma Magyarországon ez a helyzet.


De visszatérve a konkrét esethez: az számít, hogy kinek a nevén volt a motor - ő a tulaj, így tőle kell hogy legyen papírod a vásárlásról. Az sima adásvételi és az adásvételi lánc abban különböznek, hogy egy sima adásvételnél megveszed a tulajdonostól, aki legyen mondjuk XY a motort, írtok egy újfajta adásvételit és kész. Az adásvételi lánc olyan, hogy XY a motorját eladta mondjuk 1986-ban YZ-nek, aki 1995-ben továbbadta ZX-nek, aki most eladná neked. Ilyenkor kell az összes adásvételi - azért nevezik láncnak, mert folyamatosnak kell lennie, nem maradhat ki egy "láncszem" sem.

Szóval lényegében azt kell tudni ki volt az utolsó nyilvántartásba vett tulaj (akinek a nevén volt a moci), az az alap. Ha az megvan, akkor kell átnézni az adásvételiket - ha minden rendben akkor meg lehet venni.

Ha nem lehet tudni ki volt a bejegyzett tulaj, akkor az rázósabb ügy, lehet olyankor érdemes másik motort nézni.

2013. márc. 19. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszod :)

Szoval a srác azt mondta a telefonba h ő neki a nevén nincs a motor szoval valószinüleg irt egy adásvételit! a második tulaj nemtudom h nevén volt e a motor de ő is környékbeli szoval megtudom kérdezni :) szoval akkor ha a második tulaj nevén volt a motor akkor 1 db adásvételi kell a 2-3 tulaj között + az 3-én közötti adásvételi azaz 2 db adásvételim van akkor már lehet vele foglalkozni?

2013. márc. 19. 18:54
 3/11 A kérdező kommentje:
És számít az a tulaj is akihez már ugy került hozzá h kivolt vonva a forgalomból? Szóval az utolsó tulaj az csak igazából megvette kivont forgalmival ! akkor ez már egy lánc?? Mert a második tulaj azt most tudtam meg h az ő nevén van! Ienkor mi a teendő?
2013. márc. 19. 19:01
 4/11 anonim ***** válasza:

Milyen második tulaj? Kicsit kusza a történet.


Az a tulajdonos, akinek a neve a forgalmiban van - hogy előtte kié volt, vagy hány embernél volt az nem számít.

Szóval ha Kovács Béláé a motor, az ő neve van a forgalmiban, akkor tőle indul az egész. Két lehetőség van: vagy egy adásvételi, amin Kovács Béla az eladó te meg a vevő, vagy több darab adásvételi szerződés, pl. 1 darab, amin Kovács Béla eladja a mocit Kiss Józsefnek, utána Kiss József eladja Nagy Antalnak, egy harmadik papírral meg Nagy Antal eladja neked.

Stimmt?


Jó ha ki van vonva, bár a 2 betű - 4 szám rendszámú motorokat hivatalból kivonták már.

Az is jó ha megvan a forgalmija a gépnek, de ha nincs sem baj. Annyiból jobb, hogy le tudod ellenőrizni kinek a nevén van a moci - de ha elveszett az sem olyan nagy baj, a KEKKH (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala) le lehet kérni az adatokat - persze bizonyos feltételekkel, ha ilyenre lenne szükséged akkor leírhatom, egyébként feleslegesen gépelni nem szeretnék.


Szóval a forgalomba helyezéshez kell valami papírja a mocinak (pl. forgalmi, ennek hiányában KEKKH-s igazolás), adásvételik meg egy kis pénz (nem is olyan kevés)...

2013. márc. 19. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Nem tudom h a mostani tulaj irt e a valami adásvételit és be is jelentette e! De ha nem és csak ugy kp ba megvette akkor jobban járok ha elmegyek a 2 ik tulajhoz vele irok egy adásvételit és nem kell láncokkal babrálgatni :) Mit értesz sok pénzen??
2013. márc. 19. 19:48
 6/11 anonim ***** válasza:

Persze, a legegyszerűbb ha azzal írsz akinek a nevén volt utoljára.


Nem annyira sok, de egy eredetiségvizsga 15e környéke, forgalmi 6e, törzskönyv 6e - mire kifizeted az illetékeket az kb. 30e.

És akkor még csak át van íratva, nincs rendbe téve és nincs műszakija...

2013. márc. 21. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Értem. Ez a észre már inkább aprópénz a felújításhoz képest. Kromozas,homokfuvas festes stb se lesz 1-2 ft! Neked mien motorod van???
2013. ápr. 8. 11:45
 8/11 anonim ***** válasza:
Van két rendszámos Pannoniám (T5H 1972.08 havi és T1 1961.09 havi), most készül egy harmadik (1962 októberi) és van egy MZ ETS250-em (amit szoktak "púpostankosnak" is hívni). Meg Simson, sok papír nélküli Pannonia szétbontva, Csepel, Berva, Komár, Jawa - szóval elég sokfajta kétütemű szörnyület. :)
2013. ápr. 9. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Azthittem van danuviad is :) Nemtudsz jó helyet ahol vannak utangyartott alkatrészek??mert elég szűkösen találok a neten...
2013. ápr. 9. 08:51
 10/11 anonim ***** válasza:

Hát... A Danuvia kicsit "mostohagyerek" ilyen szempontból, nincs hozzá annyi utángyártott dolog, mint pl. a Pannoniához.


Nézz körül itt:

[link]

[link]

2013. ápr. 9. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!