Szeretnék forgalomba helyeztetni egy danuviát mit kell tennem?
A közelemben találtam egy danuviát amit forgalomba szeretnék helyezni de ki van vonva a forgalomból sajnos!
Föl hivtam az illetőt hogy hány tulaja volt stb szoval 3 tulaj volt az első az ismeretlen kecskeméti,a második helybéli a harmadik meg a mostani tulaj de nem az ő nevén van! Az lenne a kérdésem h mit kéne tennem ien helyzetben a kpm esek valami tulajdoni láncot kérnek de nemnagyon értem h mire is gondolnak... Vagy valaki elmagyarázná mi lenne a teendő ienkor?
Szervusz, kedves leendő veterános kolléga!
Hadd kezdjem azzal: csak olyan motort éri meg venni, amit biztosan le lehet papírozni. Sajnos ma Magyarországon ez a helyzet.
De visszatérve a konkrét esethez: az számít, hogy kinek a nevén volt a motor - ő a tulaj, így tőle kell hogy legyen papírod a vásárlásról. Az sima adásvételi és az adásvételi lánc abban különböznek, hogy egy sima adásvételnél megveszed a tulajdonostól, aki legyen mondjuk XY a motort, írtok egy újfajta adásvételit és kész. Az adásvételi lánc olyan, hogy XY a motorját eladta mondjuk 1986-ban YZ-nek, aki 1995-ben továbbadta ZX-nek, aki most eladná neked. Ilyenkor kell az összes adásvételi - azért nevezik láncnak, mert folyamatosnak kell lennie, nem maradhat ki egy "láncszem" sem.
Szóval lényegében azt kell tudni ki volt az utolsó nyilvántartásba vett tulaj (akinek a nevén volt a moci), az az alap. Ha az megvan, akkor kell átnézni az adásvételiket - ha minden rendben akkor meg lehet venni.
Ha nem lehet tudni ki volt a bejegyzett tulaj, akkor az rázósabb ügy, lehet olyankor érdemes másik motort nézni.
köszönöm a válaszod :)
Szoval a srác azt mondta a telefonba h ő neki a nevén nincs a motor szoval valószinüleg irt egy adásvételit! a második tulaj nemtudom h nevén volt e a motor de ő is környékbeli szoval megtudom kérdezni :) szoval akkor ha a második tulaj nevén volt a motor akkor 1 db adásvételi kell a 2-3 tulaj között + az 3-én közötti adásvételi azaz 2 db adásvételim van akkor már lehet vele foglalkozni?
Milyen második tulaj? Kicsit kusza a történet.
Az a tulajdonos, akinek a neve a forgalmiban van - hogy előtte kié volt, vagy hány embernél volt az nem számít.
Szóval ha Kovács Béláé a motor, az ő neve van a forgalmiban, akkor tőle indul az egész. Két lehetőség van: vagy egy adásvételi, amin Kovács Béla az eladó te meg a vevő, vagy több darab adásvételi szerződés, pl. 1 darab, amin Kovács Béla eladja a mocit Kiss Józsefnek, utána Kiss József eladja Nagy Antalnak, egy harmadik papírral meg Nagy Antal eladja neked.
Stimmt?
Jó ha ki van vonva, bár a 2 betű - 4 szám rendszámú motorokat hivatalból kivonták már.
Az is jó ha megvan a forgalmija a gépnek, de ha nincs sem baj. Annyiból jobb, hogy le tudod ellenőrizni kinek a nevén van a moci - de ha elveszett az sem olyan nagy baj, a KEKKH (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala) le lehet kérni az adatokat - persze bizonyos feltételekkel, ha ilyenre lenne szükséged akkor leírhatom, egyébként feleslegesen gépelni nem szeretnék.
Szóval a forgalomba helyezéshez kell valami papírja a mocinak (pl. forgalmi, ennek hiányában KEKKH-s igazolás), adásvételik meg egy kis pénz (nem is olyan kevés)...
Persze, a legegyszerűbb ha azzal írsz akinek a nevén volt utoljára.
Nem annyira sok, de egy eredetiségvizsga 15e környéke, forgalmi 6e, törzskönyv 6e - mire kifizeted az illetékeket az kb. 30e.
És akkor még csak át van íratva, nincs rendbe téve és nincs műszakija...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!