Mit jelent ha egy gépkocsit totál károsnak minősítenek?
Kétféle totálkár létezik, a "sima" és a gazdasági.
Az első verzió az, amikor a kocsi annyira megsérül, hogy nem javítható, nem állítható helyre olyan minőségben hogy közlekedésre alkalmas legyen.
A második az, amikor nem gazdaságos a helyreállítás a biztosító kalkulációja alapján.
Javítás szempontjából? Azért komoly sérülésnek kell lennie, ami alapján a biztosító úgy gondolja nem célszerű javíttatni.
Valószínűleg megkapod a kocsi piaci ára és a roncsérték közötti összeget, a "fémkupaccal" meg csinálsz amit gondolsz. (már ha gazdasági, ha rendes TK, akkor valószínűleg bontó)
Egy Swiftről a relatíve alacsony piaci érték miatt könnyen kimondják a TK-t... Nem tudod véletlenül a kettő közül melyik?
De ha nincs olcsón dolgozó, megbízható karosszériás/fényező/szerelő ismerősöd, akkor szerintem elkezdhetsz autóhirdetéseket nézegetni.
Valószínűleg ez sem fog vidám perceket okozni - a lényeg hogy megúsztad, a következő hogy pénzhez juss a biztosítótól. Az is külön tortúra lehet, megesik hogy felajánlanak egy alacsonyabb összeget - hátha elfogadja a tulaj. Keress utána a neten hogy miket írnak erről, tanulságos lehet.
Ha hitel volt esetleg a kocsin, akkor a bankkal is egyeztetni kell - ők mindenképpen a pénzükhöz akarnak jutni, akkor is ha a követelésük meghaladja a pénzt amit kapni fogsz.
Jajj, ne bíztassátok ilyen nyíltan csalásra a kérdezőt... ;P
A szerelőkhöz visszatérve: ha TK, akkor a biztosító nem foglalkozik valószínűleg számlákkal, csak fizet és kész. A megállapított összeget meg lehet kérdőjelezni, esetleg lehet felstrófolni kicsivel, de azért nem szoktak olyan jól fizetni.
OK !
Visszajelzek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!