Díjnemfizetés miatt megszűnt biztosításnál visszamenőleg kell valamit fizetni, ill. mikor válthatok biztosítót?
A bűnöm csupán annyi volt, hogy nem kaptam csekket, ezt pedig későn vettem észre, meg is szüntették a biztosításomat 4. hóban. Újrakötöttem a Netrisken keresztül persze ugyan ott, lassan egy hónap telt el, azóta se kaptam csekket megint, pedig elvileg 9.13ig be kellene fizetni az első díjat.
Kérdésem, hogy: ezek után nem akarok náluk maradni, mikor válthatok biztosítót? Illetve, hogy visszamenőleg kell valamit fizetni? Mert most erre, 40ezer fedezetlenségi díjat írnak, ami konkrétan nekem majd egy éves díjam, hogy van ez?
A Díjnemfizetés miatt ,kell fizetni fedezetlenségi díjat a Mabisz' fele!
De ha van konkrét indokod akkor elvileg el tudják engedni,vagy tudják csökkenetni ezt!
Én 1 évig nem mondtam le a biztosítást a kocsiról (miközben ki vonták ideglenesen a forgalomból) és mikor újraköttetem akkor 128.000valahányszáz' Ft-ot kellett volna fizetnem (mivel volt határozatom a kivonásról) így azt bevittem,lefénymásolták,elküldték! és ebből lett 35.000Ft fedezetlenségi díj ,mivel volt indok a biztosítás nem fizetésére!
Így van, a nem biztosított napok után fedezetlenségi díjat számolnak, ami lehet jó pár tizezer forint. Ha díjnemfizetés miatt szünt meg, azt kötelező ugyanott újrakötni, ahol volt a biztosítás.
Válts, vagy jegyeztess be üzembentartót és akkor megszünik a biztosításod, mivel ilyenkor az üzembentartónak kell új biztosítást kötnie.
Nem válthatsz addig, amíg ki nem fizeted a fedezetlenségi díjat. Vagy
amíg el nem adod az autót
vagy
nem jegyeztetsz be új üzembentartót.
Gondolom az ember előbb utóbb észre veszi, hogy nem kap csekket. Neked is ugyanúgy érdeked, hogy megkapd, mint nekik. Hogy "tényleg erre utaznak-e a férgek?" NEm! Ebből az ún. Fedezetlenségi díjból ők egy fillért se kapnak, egy forintot se, hanem egyből utalják tovább a Mabisz-nak. Mind eközben pedig egy csomó pénzbe belekerülsz Neki, mire kiküldi a felszólításokat, ügyvédi leveleket usw.... Amit érdemes ellenőrizni, mielőtt homokot szórsz a szemükbe: nem-e kötöttél kedvezmény reményében e-postát, ugyanis ez esetben minden iratot csak elektronikusan tudsz elérni, vagy az e-maileden, vagy az online ügyfélszolgálatukon. ÉS persze ellenőrizd, hogy biztos csekkesbe egyeztetek-e meg. Ha mindezt ellenőrizted, és biztos, hogy nem nálad a hiba, akkor verheted az asztalt, írhatsz méltányossági kérelmet, esetek kb 3%ába talán meghallgatásra talál, ilyenkor rekonstruálják az eredeti feltételekkel a szerződésed, csak a normál elmaradt gyakorisági díjakat várják el. Ezt csak akkor igényelheted, ha 120%, hogy ők hibáztak.
Egy sokkal kevésbé bonyolult és hosszas megoldás, nem utolsó sorba egyszerűbb is, ha kijelölöd valamelyik családtagod üzembentartónak, ezt hivatalosan lepapírozzátok. Ő neki már semmi kötelezettsége nem lesz a biztosító felé, nem kell befizetni a te tartozásod, bárhol köthet új biztosítást. Rajtad se fogják keresni az elmaradt díjakat, erre ugyanis nincs protokoll. Csak abban az esetben kérhetik be, ha újra kocsi lesz a neveden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!