80 köbcentis motort vezetek ami papíron 50-es. M kat. Jogsim van. Tudom hogy ez szabálytalan, milyen bírságokra, bűntetésekre számíthatok ha elkapnak?
Ha a rendőr úgy ítéli meg, hogy van valódi esély rá, hogy a motor nem segédmotoros kerékpár, akkor kezdeményezheti a szakértői eljárást. Ekkor ugyanaz a helyzet, mintha egy 80-asról lenne szó: ugyanúgy lefoglalhatja és a viszgálat során darabokra szedhetik, ha kell. Csak ekkor az eljárás végén nem büntetnek meg, hanem a határozat arról szól, hogy az eljárás során bizonyítást nyert, hogy ez tényleg segédmotoros kerékpár.
Viszont az, hogy tényleg 50-es a motor, nem ment meg semmitől. A segédmotoros kerékpárnak ugyanis legfeljebb 45 km/h-s végsebességet szabad elérnie. Vagyis hiába ülsz te 50-esen, ha a motor fojtatlan és békésen poroszkál akár 80-nal is, ugyanolyan büntetést fogsz kapni, mintha 80-as lenne, mert az 50-esek is minősülhetnek motorkerékpárnak.
vannak ismerőseim 125ös dt-ket meg enduro-cross mocikat hajtanak 15-16évesek és M-s jogsival 50esként használva..
a városban csoportban lepihentek és egy rendőrautó odament ellenőrizni 3 125-ös crossos volt meg egy 50es simó-s
elkérték a papírokat és mondták is hogy igen rendbe van minden..holott elég lett volna az egyik yamaha és a simson blokkjára egy-egy pillantást vetni:) a történetben az egyik srácnak annyibaja volt h nemvolt biztositási aztmondták tolja haza és ennyi:)
És akkor mi van, ha szigoru a rendőr, bevizsgáltatja, és a használatban 51,8 cm3-re kopott a gép?
A másik meg az, ha 80-nal eltaknyolsz a síkbetonon pillepólóban, a legkisebb bajod lesz a köbcenti.
Nem éri meg az a plusz 20 km/h.
Én 125ről ültem szabvány 50-re, és visszavettem az arcomból, megtanultam nézelődni oldalra is. !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!