Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » 80 köbcentis motort vezetek...

80 köbcentis motort vezetek ami papíron 50-es. M kat. Jogsim van. Tudom hogy ez szabálytalan, milyen bírságokra, bűntetésekre számíthatok ha elkapnak?

Figyelt kérdés
2012. márc. 7. 18:32
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Ha a rendőr úgy ítéli meg, hogy van valódi esély rá, hogy a motor nem segédmotoros kerékpár, akkor kezdeményezheti a szakértői eljárást. Ekkor ugyanaz a helyzet, mintha egy 80-asról lenne szó: ugyanúgy lefoglalhatja és a viszgálat során darabokra szedhetik, ha kell. Csak ekkor az eljárás végén nem büntetnek meg, hanem a határozat arról szól, hogy az eljárás során bizonyítást nyert, hogy ez tényleg segédmotoros kerékpár.

Viszont az, hogy tényleg 50-es a motor, nem ment meg semmitől. A segédmotoros kerékpárnak ugyanis legfeljebb 45 km/h-s végsebességet szabad elérnie. Vagyis hiába ülsz te 50-esen, ha a motor fojtatlan és békésen poroszkál akár 80-nal is, ugyanolyan büntetést fogsz kapni, mintha 80-as lenne, mert az 50-esek is minősülhetnek motorkerékpárnak.

2012. márc. 8. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:
szerintem a segédmotorok 95%-a megbukna ezen a teszten...
2012. márc. 8. 20:28
 13/20 anonim ***** válasza:
Természetesen igen, de ennyire nem szokták szigorúan venni a dolgot, egyedül a köbcentire háklisak.
2012. márc. 8. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
Igazából az 50-es és 80-es henger között szabad szemmel egy átlagember nem tud különbséget tenni. Azt a sok idiótát bírom, aki a 125-öst próbálja meg 50-esként járatni. Ha rendőr lennék, egy pillantás a blokkra, és már jelenteném is fel, miközben szarrá röhögöm magam, hogy mit gondolt, nem fogja senki sem észrevenni, hogy 2,5-szer nagyobb a henger, mint egy 50-esen?:D:D:D
2012. márc. 9. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:
csak annyi a gond, hogy a teljességgel szabadon látható hengeren 80cc felirat van...
2012. márc. 10. 07:32
 16/20 anonim válasza:

vannak ismerőseim 125ös dt-ket meg enduro-cross mocikat hajtanak 15-16évesek és M-s jogsival 50esként használva..

a városban csoportban lepihentek és egy rendőrautó odament ellenőrizni 3 125-ös crossos volt meg egy 50es simó-s

elkérték a papírokat és mondták is hogy igen rendbe van minden..holott elég lett volna az egyik yamaha és a simson blokkjára egy-egy pillantást vetni:) a történetben az egyik srácnak annyibaja volt h nemvolt biztositási aztmondták tolja haza és ennyi:)

2012. márc. 11. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

És akkor mi van, ha szigoru a rendőr, bevizsgáltatja, és a használatban 51,8 cm3-re kopott a gép?

A másik meg az, ha 80-nal eltaknyolsz a síkbetonon pillepólóban, a legkisebb bajod lesz a köbcenti.

Nem éri meg az a plusz 20 km/h.

Én 125ről ültem szabvány 50-re, és visszavettem az arcomból, megtanultam nézelődni oldalra is. !

2012. márc. 12. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
A használatban aligha tud 50 köbcentiméter fölé kopni a motor. A gyári javítóméretek általában 2-3 tizedmilliméterrel nagyobbak, mint a névleges hengerfurat és még azokkal sem lépi túl a motor az 50 köbcentimétert.
2012. márc. 12. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy a kopásból eredető +pár ccm változás tolerálva van - valahol le is van írva pontosan, hogy mennyi kopás (illetve motorgenerálos felfúrás) számít még elfogadhatónak)
2012. márc. 12. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim válasza:
Látom te se múltál el 14 legalábbis agyilag biztos nem :D
2012. ápr. 3. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!