Ha egy eredeti állapotú Trabant 601-et a szabad ég alatt tartunk, akkor télen is fog indulni a mínuszokban?
Egy ponyvával letakarva mindössze.
Nem-e tesz kárt a motorban indításkor, hogy minden nagyon, de nagyon hideg?
Önmagában az, hogy minden hideg, nem károsítja a motort. Nincs a karterban motorolaj, ami megdermedhetne és érdekes pillanatokat okozhatna az olajszivattyúnak (meg a vezérműtengelynek, ha nem ér oda időben). Az alkatrészek meg mínusz néhány fokban bőven azon hőmérséklet fölött vannak, aminél veszélyesen rideggé válnának. Sőt, még a hűtőfolyadék sem fog megfagyni, szétrepesztve a motorblokkot.
Csak az akkumulátor nem lesz boldog: hidegben a töltéstároló képessége alaposan lecsökken, ezért nagyobb kihívás számára minden egyes indítózás. Viszont ha fűtött, vagy legalábbis fagymentes helyre viszed, az sokat segít rajta: jobban fogja bírni az igénybevételt. Vagy akár be is lehet bugyolálni mindenféle hőszigetelő anyagba, de pár nap alatt akkor is kihűl. Ha tehát ritkán jártok vele, ez sem segít.
Ami még gondot okozhat, az a víz, pontosabban a páralecsapódás. Megálltok a felmelegedett autóval, letakarjátok, megmarad körülötte némi hőburok, majd lassacskán lehűl, a pára meg lecsapódik az autóra és ha nem jó a fólia, akkor jó sokáig dunsztolódik is benne minden alkatrész. Ez pedig azért nem szerencsés, mert a Trabant - a közhiedelemmel ellentétben - igenis szeret rozsdálni. Csak a duroplaszt elemek miatt ez nem látszik. Létezik légáteresztő takarófólia, az alatt ez a jelenség kevésbé számottevő.
Illetve az is okozhat rozsdásodást, ha a felverődő havat, sós latyakot nem takarítod le időben. A fólia alatt napokig is tud dolgozni a padlón, főleg az első kerék mögött, a hattyúnyaknál. Az pedig egyébként is érzékeny része az autónak...
elsőke nagyon otthon van a Trabi témában,
én leírom,hogy indítom az enyémet nagy hidegben :
Kiveszem az egyik gyertyát és félrerakom (könnyű,nagyon jól hozzá lehet férni)majd egy hengerrel beindítom a motort,(könnyen megtekeri az önindító,mert csak egyben kell kompressziót csinálni),azonnal beindul ,és 5 másodperc múlva leállítom.
Ezután visszateszem a kivett gyertyát,és megint beindítom.
Most is könnyen fog indulni,mert az egyik henger már járt.
-és örülök-
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!