Éppen érvényes, befizetett kötelező biztosítást fel kell mondani, ha másnál akarom megkötni, vagy elég egy másiknál megkötni lejárat előtt?
Annyi helyes, hogy a következő évre előjegyezted a határidőt.
Kialakult ellenszenved ellenére lehet, hogy akár a következő évfordulón is maradsz a biztosítódnál, mert lehet, hogy akkor a legolcsóbb lesz a számodra.
A biztosítók nagy többsége évente többször módosítja a díjtarifahirdetményét, több is van, amelyik legalább havonta. Van olyan hirdetmény, amelyik csak 1-2 napig él, azokat érinti, akik épp akkori kezdőnappal kötnek új biztosítást vagy akkor van az évfordulójuk.
Biztosítója válogatja, hogy a KGFB törvényben kötelezően előírtakon túl, miről tájékoztatnak.
Az előző biztosítóm minden évfordulós tájékoztatón idézte a felmondásra vonatkozó jogszabályi részt, felsorolta, hogy milyen korrekciós tényezőket hogyan számított be, sőt, linket adott ahhoz, hogy adatfrissítéssel esetleg csökkenthessem a díjat.
A jelenlegi közli, hogy ha nem történik az évfordulóig káreseményem, akkor ettől eddig ennyi lesz a díjam; slussz-passz.
Az, meglepett, hogy kalkulátorral lényegesen magasabb díj adódott a következő biztosítási évre, mint ami az évfordulós tájékoztatóban van.
A fordítottja szokott lenni, mert bevezethetnek olyan kedvezményt, amire jogosult lenne az üzembentartó, csak korábban nem számított, így az azzal kapcsolatos adat nincs megadva, míg kalkulációnál mindent kérdezettet meg szokott adni a kalkuláló.
Ilyet még nem halottam, olvastam, hogy a kalkuláció adódjon magasabbnak.
A biztosítók folyamatosan végeznek kockázatelemzést, és úgy alakítják az alapdíjat módosító korrekciós tényezőket, hogy a számukra kockázatot jelentőknek magas díj adódjon, a számukra kedvezőknek pedig alacsony. A különböző biztosítók eltérő adatbázissal és módszerekkel dolgoznak, így, ugyanaz az üzembentartó egyikük számára kedvező, másikuk számára pedig nem.
A tavaszi kalkulációnál 6,8-szoros volt az ajánlott éves díj a számomra akkor legolcsóbb és legdrágább biztosító viszonylatában. A legkedvezőbbhöz képest 2-, 3-szoros díj több biztosítónál is volt. Nyilván, ugyanazokkal az adatokkal.
Sok évtized alatt 5 biztosítónál volt KGFB-m, 1-4 év után egyszer csak piszokul emelt díjat ajánlottak. Mindig volt kedvező váltási lehetőség. A jelenlegi biztosítómnál már harmadik alkalommal vagyok, és eddig rekord ideig, 5. éve. Idén is jelentősen alacsonyabb díjat számítanak, mint a díjsorrendben következő.
Nincs okom haragudni a biztosítókra, pláne fogadkozni, hogy velük valószínűleg soha nem kötök biztosítást. Nem személyes a dolog. És az évtizedek során, egy kivétellel, már mindegyikhez tértem vissza.
Lehet, azért ivódott belém a 30 napos felmondási határidő, mert sokáig volt úgy KGFB-m, hogy mindenkinek január 1-én volt az évfordulója. Minden újság, rádió- és TV-adó, egymással versenyezve, időben nyomatta a táblázatokat, figyelemfelhívásokat a határidőre.
Mindig az évforduló előtti 55. napon végzem a kalkulációt, függetlenül az évfordulós díjértesítőtől. Zavar, hogy ingyen használom a kalkulátort, miközben nem csinálok nekik üzletet. Ha így díjat számítanának fel, bizonyos határig megfizetném, felette magam végezném el a kalkulációt a MABISZ biztosítónkénti díjtarifahirdetményei alapján.
"Az, meglepett, hogy kalkulátorral lényegesen magasabb díj adódott a következő biztosítási évre, mint ami az évfordulós tájékoztatóban van."
pedig a kalkulációnál minden szarságot is bejelöltem a kedvezményeknél
Lehet meggondolom magam és fogok ott kötni később, de az életben is olyan vagyok, hogy ha egy adott boltban/üzletben átverve érzem magam, oda többet nem megyek, számomra az megszűnik létezni.
Pl. a 3 legközelebbi bicikli szerviz, és a 2 legközelebbi barkácsbolt nekem tabu.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!