Azonos tulajdonos, üzemben tartó és használó esetén miért nem lehet 2 autóra ugyanaz a biztosítási (bonus-malus) fokozat?
Ha van egy autóm, aminek tulajdonosa és üzembe tartója, illetve egyetlen használója vagyok és mondjuk B07-ben vagyok, akkor ha veszek egy második autót és azonos feltételekkel használom, akkor az miért A00-ról indul? Miért nem ugyanúgy B07-ről vagy esetleg 1-2 kategóriával lentebbről?
Az autó lesz másik, nem a sofőr. Ez kicsit olyan, mintha az előző tulajdonos balesetet okozott volna vele, ezért én kerülnék vásárlás után M02-be...
A másik lehetőség meg az lehetne, hogy aki ( magánszemély, cég) flottát üzemeltet, és a flottából valamelyik autóval valaki balesetet okoz, a flotta összes járművét kettővel rosszabb csoportba sorolják vissza?
Nem, nem felhasználóbarát a rendszer, a biztosítók diktálják a feltételeket, és ők járnak jól, és nem is az a "legfurcsább", hogy minden autó nulla bónusszal indul
Lehet B10-es bónuszod, ha valamilyen okból 2 évig nincs a neveden autó, bukod a bónuszt... az nem igazságtalan?
Mert így találták ki. Egyébként teljesen jogos a felvetésed, hiszen ha eladod a régebbi autót, akkor a bónus-t átviheted a másik autóra. Illetve párhuzamosan a másik autón is gyűlik a bónusz az évek során. Sima lehúzás az egész.
Ilyen az is, ahogy a személygépkocsik után akasztható utánfutóra is kell külön biztosítás. Miért, ha már az autón, ami vontatja, azon úgy is van biztosítás? Gyalogosan biztosan nem fogom húzgálni az úton, és balesetet okozni vele.
1# magánszemély (általában) nem kezel flottát, de akkor erre lehet egy ésszerű korlátozást adni. Fejenként 2-3 autó, sőt, akár lehet kombinálni is, hogy csak fejenként 3 vagy 4 JÁRMŰ és akkor ebben benne van a quad, a motor, a minden IS.
Egyébként értem a felvetést, flotta esetén tényleg jobb a jelenlegi rendszer, ellenben ott nem "egy tulajdonos=egy üzemben tartó=egy használó" helyzetről beszélünk.
2# eszembe nem jutna ezt tenni. Egyébként ahhoz elég nagy balesetet kell okozni vagy elég "kezdőként" (bonus-malus szempontból), hogy M-be soroljanak át.
3# érdekes felvetés, legalább a kisméretű (250 kg körüli) utánfutóknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!