Ha nem saját hibából összetörik az autó, akkor a biztosító kifizeti a kárt?
Hogy szokott ez lenni, nem nagyon értek - szerencsére (?) - hozzá.
Tehát van egy baleset amikor is úgy megtörik az autót hogy nem éri meg vagy csak hatalmas költséggel javíttatni, akkor a biztosító arra mennyit fizet? Ki szokták fizetni az autó törés előtti piaci értékét, vagy csak egy részét?
Azért kérdezem, mert unom már az "olcsó" (10 évnél régebbi, 1 millió körüli) autókkal vesződést, és - mivel összegyűjteni sok idő lenne - hitelből vennék autót - csak ötlet, terv egyelőre... - viszont félnék hogy ha baja lenne akkor fizethetem feleslegesen évekig a pénzt. Ráadásul az autóhitel kva drága, ezért jelzálogra gondoltam, sokkal kedvezőbb a kamatozása.
Vagy máshogy hogy lehet egy fiatalabb autóhoz jutni? Sehogy... aki kispénzű marad a küszködés a 10+ éves kocsikkal?
A biztosító kb. rákeres HAHU-n, és a legolcsóbb ugyanolyan motorral szerelt példány árát fizeti ki.
2018 első felében vettünk egy 1.8 dízel Focust (2000 évjárat) 700-ért (ismerőstől, ez jó árnak számított), majd még év végén totálkárosra tört egy más hibájából történt balesetben. Hónapokkal később 435 ezret fizetett a biztosító. Tehát 4-5 hónapig autó nélkül maradtunk és akkor is csak kicsivel több, mint a felét fizették ki.
#2
Nyilván, csak arra utaltam, hogy kb. milyen összegre lehet számítani.
#4
Sajnos igen. 100%-ban sosem fogja a biztosító fedezni az anyagi károdat, csak csökkenteni. CASCO esetén szintén.
Polgári pert indíthatsz még a károd enyhítése érdekében, de kérdéses hogy megéri-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!