Mennyibe kerül egy 9 személyes "kisbusz" átminősíteni lakóautóvá?
Hasonló terveim nekem is voltak. A pontos összegre nem emlékszem, de letettem róla, mert az sem volt kevés, amit eljárási díjként be kellett volna fizetni, de több országgal ellentétben nálunk minden beszerelt új alkatrész, tartozék, felszerelési tárgy minősített kell, hogy legyen, tehát csak az "gyárthatja" és szerelheti be pl. az összecsukható asztalt, akinek erre jogosultsága van. Ezen kívül nemcsak a közlekedési hatósági díjjal kell számolni, hanem az átalakítási terv készítésével is, amit ugye Te megcsinálsz, átadod egy mérnöknek, aki átnézi, jó esetben hozzá sem nyúl, csak aláírja és lepecsételi, és kiállítja a számlát. Bizonyos átalakításokat gépjármű-technikus is megtervezhet, ha ő is végzi (legalább papíron) a munkákat. Tizenöt éve olyan 150-200.000 lett volna a tervezés-engedélyezés-vizsgáztatás, plusz természetesen az anyagköltség.Nálunk nem lehet ám pl. közönséges padlószőnyeggel vagy műfűvel leborítani a padlót, csak olyannal, ami megfelel a közlekedési tűzvédelmi szabványoknak, nem kezd egy csikktől ömleni belőle a mérgező füst. Ugyanez igaz a bútorkárpitra is. A szállítható személyek számát meghatározó üléseknek is meg kell felelniük a hatályos eus és hazai biztonsági előírásoknak, nem lehet amerikai módra a nagyi kanapéját beszerelni. A menetkész tömeg megváltozása (leginkább növekedése) is érdekes lehet, főleg ha utánfutót is kötsz hozzá, és a szerelvén maximális tömege átcsúszik 3500 kg fölé (hiába tűnik jó ötletnek valahova beépíteni egy kisebb IBC-tartályt ivóvíznek). A súlyadó és a kötelező biztosítás esetleges csökkentésére biztosan nem éri meg átalakítani (én azért akartam elsősorban).
Első lépésként pl. a helyi közlekedési hatóságnál (pl. az ügyféltérben) kell egy ilyenekkel foglalkozó mérnököt keresni,aztán "elő a kockás papírt"!
Köszönöm a válaszokat!
Azért szeretnék lakóautót, mert... igazából észszerű érvem nincs, hatalmas álmom már régóta hogy legyen egy ve t3-am amiben egy-két hetet kényelmesen el lehet tölteni barátokkal, családdal
Én egy VW LT46os buszt alakítottam át külföldön, nem volt olcsó, de megérte, azóta benne élek.
23N
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!