Üzembetartói mennyivel olcsóbb mintha átiratnék saját tulajdonra egy autót, illetve összegbe ez mennyi lenne kb? 74kw 2004es autorol van szó
• Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 24. § tartalmazza a gépjármű visszterhes vagyonátruházási illetékének mértékét .
Ha a jármű gyártási évétől számított kora 8 év feletti, és a jármű hajtómotorjának teljesítménye 41-80 kW között van; 450 Ft/kW.
450 * 74 = 33 300 Ft.
A fenti törvény említett szakasza szerint, üzembentartói jog megszerzése esetében a fenti összeg 25%-át kell fizetni. 33300*25/100 = 8 325 Ft.
• Tulajdonjog átírás esetén szükséges az előzetes eredetiségvizsgálat.
A közúti közlekedési igazgatási hatósági eljárások díjairól szóló 29/2004. (VI. 16.) BM rendelet 3. számú melléklete szerint:
1. A személygépkocsik előzetes eredetiség ellenőrzésének elvégzéséért fizetendő díjak:
a) kis kategória (1400 ccm hengerűrtartalomig és tisztán elektromos hajtású személygépkocsik) 17 000 Ft;
b) középkategória (1401-2000 ccm hengerűrtartalomig) 18 500 Ft;
c) felső kategória (2001 ccm hengerűrtartalom felett) 20 000 Ft.
Üzembentartói jog megszerzése esetén nem szükséges ez a vizsgálat.
Arról nem rendelkezik jogszabály, hogy ha szükséges, akkor melyik félnek kell fizetnie. Értelme annak van, ha az eladó végezteti el a vizsgálatot, és bizonyítéka van arra, hogy ilyen szempontból minden rendben van. A gyakorlatban a vevő szokta, csak éppen mihez kezd, ha gond van, és nem tudja átirattatni az autót. (Például, olyankor az van, hogy itt kérdez, kér segítséget.)
• Tulajdonjog átírás esetén a törzskönyv kiadására irányuló eljárás illetéke 6 000 forint. ← 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről II. III. 3.
Üzembentartói jog megszerzése esetén nincs új törzskönyv, marad a tulajdonosé.
[Új forgalmi engedély mindkét esetben kell, nincs különbség. A kiadásával kapcsolatos eljárás illetéke 6 000 forint. ← 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről II. III. 2.]
[Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást mindkét esetben kell kötni; ugyanazokkal az adatokkal. Pontosabban, annyi az eltérés, hogy ha eltér a tulajdonos és az üzembentartó személye, akkor ez díjemelő tényező szokott lenni. Ennek mértékét a különböző biztosítóknál meg lehet nézni: [link] ]
[Gépjárműadót, ugyanannyit kell fizetni. A gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140 Ft/kilowatt. Az adott gépkocsi esetén 74*140 = 10 360 Ft/év.
Alapelv szerint egész évre annak kell fizetnie, aki az adott év január 1. napján a nyilvántartás szerinti üzembentartó. Ha év közben forgalomból kivonásra kerül az autó – akár az üzembentartó, vagy tulajdonos vonatja ki ideiglenesen, akár hatóságilag vonják ki -, akkor az újbóli forgalomba helyezés napját követő hónap első napjától az a gépjárműadó alanya, aki a forgalomba helyezés hónapjának utolsó napján a bejegyezett üzembentartó.
↑ 1991. évi LXXXII. törvény a gépjárműadóról 7. § (1), illetve 2. § (1) és (2)]
Kb 25e a +
Most azt látom,hogy valaki az autó értékéhez képest minimális összegen szrakodik,hogy átírassa a nevére,de nincs tisztában a jogaival.Ezen azt értem,hogy ha kifizetted az autódat és üzembentartóit íratsz be a forgalmiba,akkor a régi tulaj bármikor visszaveheti az autót.Beül kulccsal,vagy elveszi és haza viszi. Neked jogod lesz kussolni és futni a pénzed után.A pereskedést,meg meg kell gondolnod,mert te kifizetted az autót.Ezért te tulajdont szereztél,de átbsztad a hatóságot.Évekig pereskedhetsz,hogy vissza kapd az autódat,ami papíron nem is a tiéd és még meg is büntetnek + köteleznek ,hogy átírasd az autót és fizesd minden illetékével együtt.Még a teljesítmény adót is behajtja rajtad visszamenőleg kamattal együtt a bejelentett lakhelyed önkormányzata.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!