Gazdasági totálkár autónál valójában mekkora veszteség? (KGFB, vétlen fél)
Édesapám elé ma telezöldnél kifordult egy autó, csatt, a vétkes ugyan nehezen, de elismerte hogy hibázott. Rendőr volt, betétlap van. A kocsi eljutott trélerrel a lakóhelyünkre, amiről számla van.
Feltételezzük, hogy gazdasági totálkár, mivel az autó nem járóképes, kinyílt az összes légzsák. Szerencsére zúzódásnál komolyabb személyi sérülés nem történt.
Az autó jelenlegi ára a hahu-n 800-900e Ft körül mozog (felszereltség, futás, etc egyezik). Mire lehet számítani ilyenkor a biztosító részéről pénzt tekintve? Egy éven belül terveztük az autó eladását, szóval ha nem egy hatalmas bukta az egész anyagilag akkor elkönyveljük egy kellemetlen esetnek.
A neten elég sok oldalt olvastam, az ügymenet nagyjából megvan, a TÉNYEK, GYAKORLAT hiányzik minden leírásból. Kárszakértő eurotaxal megállapítja a kocsi baleset előtti értékét, majd roncsautó meghirdetés, végül pedig a roncsautó árát a vevőtől, az eurotax árhoz képesti különbözetet pedig a biztosítótól megkapjuk. Jól értem ez alapján, hogy amennyiben az eurotax valósan, a piaci árakat megközelítően számolja az autó értékét, akkor komolyabb bukás nélkül megúszható ez az eset? A trélerezés költségét számla ellenében téríti a biztosító? Ha valakinek vannak gyakorlati tapasztalatai ilyen esetekkel akkor azokat is szívesen veszem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!