Kezdő jogsival rendelkezők! Ti mennyi kötelező felelősségbiztosítást fizettek évente?
1978-tól, kisebb kihagyásokkal volt, van gépjármű kötelező-felelősségbiztosításom, és előfordultam több biztosítónál. Tudok a gyermekeim, unokám biztosításkötési adatairól is.
Adatként kérik ugyan azt, hogy a szerződő fél mikor szerezte a vezetői engedélyét, de olyannal még nem találkoztam, hogy ez díjbefolyásoló tényező lett volna; így az sem, hogy kezdő a vezetői engedély.
▬ Személyes adatok közül díjbefolyásoló:
• Az életkor.
24. - 27. életév alatt általában durván magas szorzót alkalmaznak (2 felettit, ami a meghirdetett alapdíj több mint kétszeresét jelenti); ez folyamatosan csökken 44 éves életkorig, ekkor semleges a szorzó, azaz 1; aztán az életkorral folyamatosan nő, de 70. életév felett is csak fele körül van, mint 24. - 27. életév alatt.
• Rutinos vezető-e?
Itt nem az számít, mióta van vezetői engedélye, hanem hogy az előző évben B10-es bonus-malus fokozatban volt-e, és marad-e abban?
Az utcánkban él egy teherfuvarozó magánvállalkozó, közel 50 éves, még katonaság előtt, az ingyenességet kihasználva szerezte a hivatásos jogsiját is. Mindig is volt személyautójuk is, az a felesége nevén volt, ő volt az üzembentartó is, a nevén volt a KGFB. Az asszony jó két évvel ezelőtt meghalt, a férje lett a személyautójuk tulajdonosa, üzembentartója is. Mivel erre a kategóriára sosem volt biztosítása, A00-ról indult. Vagyis, úgy hogy több millió km-t baleset okozása nélkül levezett a teherautóval, személyautóval, a KGFB szempontjából nem rutinos vezető, ugyanolyannak számít, mint akinek egynapos a vezetői engedélye, és magas szorzót kapott.
• Károkozó-e?
Az számít, hogy KGFB keretében az utóbbi 3 évben biztosító fizetett-e kárt helyette?
Ilyen szempontból a kezdő vezető előnyben van, még biztosan nem fizettek helyette általa okozott kárt.
• (Van-e legfeljebb 16 éves gyereke?
Erre nem minden biztosító ad kedvezményt, de nincs köze a kezdő vezeti engedélyhez.)
• Irányítószám (vagyis a lakóhely) területi besorolása.
Általában a minél nagyobb településen drágább (akár jóval drágább) az alapdíj, és minél kisebb a település, annál kisebb. Ezt egyes településeknél módosíthatja az átlagosnál több közlekedési baleset.
▬ A díj nagyban függ a biztosítótól. Két éve váltottam, mert 5 éve ott voltam és bár idejét sem tudom mióta vagyok B10-ben, soha nem okoztam balesetet (a KGFB-nél nem számít ugyan, de nekem sem okoztak), mégis durva emelést kínáltak az új biztosítási évre. Persze találtam olyan biztosítót, ahol gyakorlatilag nem változott díjjal tudtam szerződést kötni.
▬ Ami a lényeg a kérdésedhez: ha írnak összegeket, az nem jelent számodra, semmit; hiszen láthatod, hogy csak a szűkkörűen vett személyes adatok közti különbségek nagy díjkülönbséget jelenthetnek, ugyanannál a biztosítónál is. És akkor még nem kérdezted a konkrét járműtípust, ami miatt további óriási különbségek lehetnek.
Ráadásul, ugyanannál a személynél és járműnél nagy különbségek vannak biztosítótól függően. Amikor két éve kerestem új biztosítót, alkusz oldalon néztem, és a legdrágább díjajánlat 11,32-szerese volt a legolcsóbbnak.
Biztosítót sem lehet általánosítani, én, a fiam, az unokám más–más biztosítónál vagyunk. Ami, például nekem a legolcsóbb, az a fiamnak a 10. legdrágább.
Alkusz oldalakon számoltasd ki, aztán meglátod, mennyi. Nem jelent semmit, hogy másoknak mennyi; neked akkor is annyi lesz, mert olyanok a személyes és gépjármű adataid.
Ha megnézed az ajánlatot, látni fogod, hogy az, hogy kezdő a vezetői engedélyed, nem díjbefolyásoló.
Köszönöm a részletes választ!
Tehát egy 33-53e Ft közötti éves díj elképzelhető és reális is lehet a Netrisk alapján?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!