Fogy a hűtőfolyadék az autóm hűtőrendszeréből, mi a baja?
Audi A4 b5 1.9 TDI 1999 évjáratú, AVG motorkód.
Mióta az enyém az autó, ezek a tünetei: kémény a felső, hűtő cső üzemmelegen, hidegen összenyomható 2 ujjal. Az alsó csö hideg, csak intenzív ut után érzem hidegnek. A szint minimumig lemegy.
Termosztát, visco, tartály, sapka, vízpumpa új.
6000km bennevan de se nem rosszabb se nem jobb a helyzet. CO2 teszterrel 2-3 perces vizsgálódás negatív lett...
A leggyakoribb (és legaljasabb) hiba a lassú szivárgás. Üzem meleg motornál keletkezik és rögtön elpárolog. Mivel ioncserélt víz (jó esetben) vízkő nyom sem marad. Esetleg valami festékkel lehet próbálkozni.
A másik prózai ok öreg autóknál a hengerfej repedés. Szintén üzem meleg motornál nyomkodd meg a gumicsöveket és ha kőkemények, akkor lehet gyanakodni. A tejeskávéra emlékeztető hűtővíz, illetve a majonézes jellegű motorolajnál pedig már igen előrehaladott a pusztulás.
A felső cső kemény, ami a hűtőre fent csatlakozik, a többi nem. Ez a cső elég meleg is üzemmelegen, annyira, hogy nem is kellemes fogdosni. A hűtő alsó csöve hideg, csak nagy melegben, tempós utazás után érzem langyosnak.
Semmilyen más tünet nincs, csak az, hogy kemény a felső cső és ez miatt, ki is nyomja a hűtőfolyadékot a tartályon. Nem füstöl, szépen jár, olaj tiszta, nem fogy, nem több... Már lassan a 6 ezredik kilométert taposom bele ebben az állapotában....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!