Miért olyan drágák a 2-3 éves Suzuki Vitara-k?
Ha a 2015-ös új árat veszed alapul, akkor ne a mostani használt árakat hasonlítsd hozzá!
3,8-ért nem kapsz ma újonnan vitarát: [link]
"Ha a 2015-ös új árat veszed alapul, akkor ne a mostani használt árakat hasonlítsd hozzá!"
Hát de b...zeg, lassan 5 éves autó ára nehogy már annyi legyen, mint újkorában :D Értem én, hogy jól tartja az árát, de ez úlértékelt. Ilyen esetben azt mondom, hogy inkább ha kell, akkor vegyél fel hitelt, de az újat vegyed, ha ez szíved vágya, mert hosszú távon olcsóbb.
Egyrészt, ugye van az infláció, másrészt pedig, ha nem forintban nézzük a 2015 évi új árát és a mostani használt árát, hanem mondjuk havi fizetésben akkor már más lesz a helyzet.
2015-ben 105.000 Ft volt a minimálbér, és 250.000 körül az átlagkereset.
2020-ban 161.000 Ft a minimálbér, és 395.000 körül van az átlagkereset.
Ha vesszük az említett 3.790.000 Ft-os újkori, és 3.890.000 Ft mostani használt árakat, akkor az derül ki,
hogy:
minimálbért nézve:
2015-ben 36 havi fizetésbe került egy új, most pedig 24 havi fizetésbe kerül ugyan ez használtan,
átlagbért nézve pedig:
2015-ben 15 havi fizetésbe került egy új, most pedig kb. 10 havi fizetésbe kerül ugyan ez használtan.
Nyilván ez nem teljesen van így, mert ezek bruttó bérek, de az arány látszik belőle.
"Nyilván ez nem teljesen van így, mert ezek bruttó bérek, de az arány látszik belőle."
Nem számoltál az inflációval, az autó nyilvánvaló állapotromlásával és magasabb szervíz igényével és még millió dologgal. Sehogy, semmilyen esetben sem normális vagy reális az, hogy egy autó újkori árát elkérik használtan érte x év múlva. Aki ennyiért megveszi, annak úgy kell. Valami brutális készlethiány, vagy normálisnál jelentősen nagyobb infláció indokolhatná ezt, de egyik sincs.
Mert nagy rájuk a kereslet, egyrészt. Sokan úgy rettegnek a turbós motoroktól, hogy sose volt nekik, nincs tapasztalatuk. Ennek ellenére teljes meggyőződéssel állítják, hogy ami turbós, az csak sz.r lehet. Havonta szétesik a turbó és vagyonokért lehet javíttatni. Ezért inkább a régebbi használt szívó motoros autókat keresik. A 2-3 éves Vitarák között akad ilyen szép számmal. Ráadásul ez a most divatos SUV-doboz forma. Így nem csoda hogy keresik, ami felveri az árakat.
Másrészt ma már talán csak Dacia van 3.8 millióért, esetleg belépő alap Tipo, nem új Vitarta. Az utóbbi egy-két évben nagyon megdrágultak az új autók. Nincs értelme 5 évvel ezelőtti árakat összehasonlítani. Azóta infláció is volt, mindennek változott az ára. Nem számoltam utána, de meg merném kockáztatni, hoyg 2015-ben 3,8 millió reálértékben többet ért, mint ma 4,2. A szüleim a 70-es évek végén vettek egy új Ladát 80.000Ft-ért. Ez az autó ma is megvan. Nincs restaurálva, se felújítva, sőt még OT-ra sincs levizsgáztatva, de normál állapotban van, jön-megy. Ma simán 200.000-ért el tudnám adni. Akkor most reális lenne ha itt elkezdenék vele dicsekedni, hogy micsoda jó befektetés volt, mert nem hogy nulla az autónak az értékvesztése de még az újkori árához képest is megtöbbszörözte az értékét?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!