Pontosan mi a műszaki háttere annak, hogy a dízel motoroknak úgymond rossz, ha csak a városban járkál velük az ember?
Figyelt kérdés
Azt értem, hogy nem igazán tud bemelegedni, de az miben másabb egy benzinesnél? És az mennyire igaz, hogy a dízelesekben hamarabb elromlanak a dolgok?2019. júl. 16. 20:16
1/6 anonim válasza:
A bemelegedés miben másabb Benzinesben több a veszteséghő, ezért melegszik be hamarabb.
Dízelben meg ez a hamar elromlanak, ha rendeltetésszerűen van használva akkor egy dízel is tartós lesz.
2/6 anonim válasza:
Nem éri ez az üzemi hőfokot, vagyis az olaj nem tud megfelelően kenni, emiatt jobban kopik a motor. Nagyon leegyszerűsítve ez a műszaki háttere.
3/6 anonim válasza:
Nekem már annyira be van szarva az öreg dízelem, a városi, vidéki kolbászolásokkal, hogy 496500 körül van benne.
A kasznija az, ami miatt lassan frédibéni autó lesz belőle.
Városban szinte alapjáraton elketyegek vele, országúton izgalmi állapotában is 90-nél kb 2000 körül forog a motorja.
Ergo később szarnak be a generátor, kormányszervó, klímakompresszor, stb.
Benzineseknél még képes 120-nál 4000-en is pörögni, jópár példány.
Azért bírnak, bírtak lényegesen többet a dízelek motorjai, mert szinte alapjáraton mennek, vagy lassú fordulaton.
4/6 anonim válasza:
Annyi hogy jobban el kormolódnak benne a dolgok, EGR, részecskeszűrő, porlasztó stb... De aki időnként megy vele hosszabb útra és picit odanyom neki nagy fordulaton 8-10 km-en át az autópályán akkor lényegében kiégeti a dzsuva nagyját és az regenerálja a dolgot és ennyi. Akkor van nagyobb gond ha főleg télen nem üzem melegen megy vele pár km-et munkába és ebből napi rendszer van és ritkán használja hosszabb távon. Akkor a motor jobban kopik ez tény mert nem kap megfelelő kenést, de egy tartósabb dízelnél még ez sem jelentős baj. Annyi hogy az előírt szervizeket, olajcsere, szűrő csere stb... ezeket ha be is tartod rendesen akkor végképp nem lesz probléma sokáig. A Japán dízel motorok tartósabbak egyébként. Na meg persze ha valaki rendeltetésszerűen is hazsnálja, tehát nem üzem melegen óvatosabban megy vele, nem padlózza neki, nem megy fel rögtön autópályára vagy lakott területen kívülre, hanem megy vele kb 5-10 percet melegítésként és utána megy vele jobban akkor sokáig fogja bírni. Meg amit az előttem szóló írt hogy a generátort meg egyéb be rednezéseket kevésbé gyilkolja az alacsony fordulat miatt az is igaz. Azért havonta nem árt vele hosszabb útra menni, picit megtúráztatni, de aki egyáltalán autót vesz annak biztosan lesznek ilyen útjai az életben, én legalább is így gondolom, meg javarészt ezt is látom hogy akinek autója van az legalább ki is használja hosszabb távokra.
5/6 D. Brasco válasza:
Már az sem feltétlenül igaz amit a 2-es ír,mert már minden féle trükkös dologgal melegitik a vizet a dízelben,hogy minel hamarabb erje el az üzemi hőfokot!Igy az ujaknal gyakorlatilag mar semmi kulonbdseg nincs a benzineshez kepest!Ami viszont megöli a dizelt az a mas fajta üzemanyag elegetése miatt keletkező olyan anyagok ami pl a benzinesnel nincs jelen vagy sokkal sokkal kisebb mertekben pl a korom!Ami ha nem tud "kiégni" szép lassan elkezd eltömiteni mindent amitől a rész meg kiszolgáló egységek szép sorban behalnak!Márpedig csak varosi hasznalatban főleg a modern dizeleknel amik agyon vannak fojtva az euro normak miatt soha nem indul be magatol az öntisztulas.....ezert van ez a dpf-es utanégetés is meg tarsai de mint látható önmagaban sokszor az sem eleg
6/6 anonim válasza:
Nincs túl sok ésszerű magyarázat erre a közhelyre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!