Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A gyártók szándékosan tervezik...

A gyártók szándékosan tervezik olyanra az autókat, hogy 20-40 év alatt porrá rohadjanak?

Figyelt kérdés
A műanyagok korát éljük. Hogyhogy nem tudnak olyan autót tervezni valamilyen műanyagból, vagy fémből, ami nem rohad szét? Vagy szándékosan csinálják? A rengeteg felesleges vezetéskönnyítő kütyü mellett gondolhatnának erre is.

2019. júl. 15. 22:16
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
72%
Azért mert a fejlesztés folyamatos, újabb és újabb extrák, vezetés támogató és biztonsági extrák jönnek, az átlag fogyasztó nem akarja 30 évig használni az autóját. 6-8 év, max 10, aztán a többség igyekszik átülni egy fiatalabb, korszerűbb autóba. Na most az a helyzet hogy ezt a gyártók is tudják, az új autókat pedig nem a majdani harmadik és negyedik tulajnak építik. Egyszerűen felesleges olyan jóra csinálni hogy 40 évig tartson, mert 10 évesen úgyis cseréled. Nem kis többletköltség lenne, pl. én sem szívesen fizetnék az új autóért (amit csak a garanciális koráig tartok) mondjuk 40%-kal többet, hogy a hatodik tulajdonosnak majd húsz év múlva jobb legyen.
2019. júl. 15. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
72%

Mert nem tudnád megfizetni.

Készülhetne minden rozsdamentes acélból, de nem adnál érte kétszer annyit.

2019. júl. 15. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
39%
Tudnának még hosszabb távra is csak miért tegyék... A legjobb példa erre a Mercedes. A pápaszemesig tulajdonképpen 30 év és fél millió km meg sem kottyant a modelljeiknek, sőt, még többet is elmentek. Aztán rájöttek, hogy hoppá, akkor nem fognak újakat venni, hanem sokan megtartják a régit. Na erre jött a legendásan rohadós pápaszemes. Simán elhagyták az üregvédelmet stb, anyagot is mást használtak... meg is lett az eredménye. Tervezett elavulás ha a szakzsargont nézzük.
2019. júl. 15. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
0%
Műanyag?😂Pont ez a baj,hogy a mai kocsikban,nincs meg az a vasak tömege ami kell,ami régen megvolt.A gyártók a tervezett elavultatás miatt csinálják így,hogy vegyél újat,amúgy nem kell tapasztalataim szerint 20-vagy 40 év 10-15 alatt porrá tudnak rohadni a kocsik,és a legcikibb,hogy nem is a kasztni a legnagyobb baj,hanem addigra minden más is tönkre megy,a futómű,a rohadt elektronika,a motor stb...Amúgy ezt a műanyagos dolgot nem is tudom,hogy gondoltad,a műanyag törik,szétégeti a nap és nem lehet nagyon jól újrahasznosítani,a vas kell a kocsiba!
2019. júl. 15. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
23%

Renault Thalia/Clio, meg egyéb Renaultok.

Első sárvédő műanyagból van.

Lásd, vw, skoda, seat, mindnek szétrohad az első sárvédő alja+küszöb.

Ennyi eszük van a vw brigádnak...

Az opel is már vagy 30 éve egy lukat rak az aljára.

Vw valamiért jó poénnak tartja, ha szétrohad az autójuk eleje 10-15 évesen.

Mondjuk a mai, autónak nevezett hulladékok előbb kerülnek bontóba, minthogy szétrohadjanak.

2019. júl. 16. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
0%

Az autósok miért nem tudják úgy használni és karban tartani a járműveiket, hogy 20-40 év alatt ne rohadjon porrá? Ami a garancia lejárta után történik az autóval az már alig ha a gyártó sara. Vannak olyan konzerváló szerek és anyagok, amit a fémszerkezetek életkorukból fakadóan igényelhetnek. Ha folyó közelében laksz akkor például láthatod, hogy 5-10 évente újrafestik az acélszerkezetes hidakat. Az autót ha olyan erős rozsdavédő szerekkel kenegetni nem is kell, de meg fogja hálálni, ha törődnek vele.

Máskülönben soha annyi jó állapotú öreg kocsi nem volt az utakon, mint ma - tehát arra, hogy 20-40 év alatt nem rohad porrá egy autó rengeteg példát fogsz látni, ha kimégy az utcára. Kérdezd meg a tulajdonosokat, hogy hogy nem rohadt el az autójuk. Garázs, alvázvédelem, téli használat hiánya, rendszeres mosás. Nem kell nagy dolgokat elképzelni.

2019. júl. 16. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
38%
1) Sokkal drágább lenne. Kb. 2x annyiba kerülne. Tehát egy városi kisautó is 8-10 millió lenne, ezért inkább az olcsóbb rozsdásodó típusokat vennék az emberek. Az első tulaj ritkán használja 5-10 évnél tovább, ennyi idő alatt nem okoz gondot a rozsda. Szóval se a gyártó, se az első tulaj nem járna jól.
2019. júl. 16. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%

Jééééé, egy ember, aki most jött rá, hogy a fogyasztói társadalomban él 😃😃😃


Ha lehetne, akkor 5 évre terveznék ezeket az autókat, mint ahogy jelentős részüktől meg is válnak ennyi idősen a tulajdonosaik. Így kerül hozzánk a sok szir-szar német használt fos. De még a németek sem olyanok, hogy mindenki max 5 évente tudjon autót cserélni. Szóval azért általában 8-10 évet kibírnak szétrohadás nélkül (serencsés esetben 20-at). De valami drága alkatrész ilyenkor már elromlik bennük.


Amúgy meg tudnának szénszálból is autót csinálni, persze. A 100 milliós sportautók ezért is kerülnek 100 millióba. Az nem rozsdásodik. Más anyag nem jöhet szóba, mint a most használtak. Vagy drágítaná (amit a fogyasztók nem tudnának megfizetni), vagy olyan mértékben növelné a súlyt, ami szintén nem éri meg. Szóval marad, ami van.

2019. júl. 16. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
63%
Persze a gyártó hibája, hogy a garancia letelte után rengetegen sufniba olcsón szervizelik az autót, a 15 ezres olajcseréket kitolják akár 25-30 ezerre is, mert mi baja lenne, az egyéb szűrőket nem cserélik időben, mert nem olyan retkes az még, kibír egy olajcsere periódust még, a sok szétbäszódott alkatrészt nem cserélik, inkább tákolják, mert 1-2 év és úgyis eladja, majd a kövi tulaj költ rá stb stb.
2019. júl. 16. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 Koplárovics Béci ***** válasza:
53%

"Pont ez a baj,hogy a mai kocsikban,nincs meg az a vasak tömege ami kell,ami régen megvolt"


Lada önsúlya mennyi volt? 1000kg? Vagy a vastag lemezből készült Moszkvicsé? Az is valahol 1000kg körül volt.

Most egy hasonló méretű autó hány kiló? 1200-1300? Mitől, ha nincs benne a "vas"?

Trabi? Oké, az fából van. De attól meg egy Smart is nehezebb.

És akkor még nem volt szó a törésről...


De tényleg nincs értelme 30 évekre tervezni. Nem csak autót.

2019. júl. 16. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!