Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson henger, több felömlő -...

Simson henger, több felömlő - mire jó, mi változik?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Sehol nem találtam értelmes cikket arról, hogy miért érdemes a gyári 2 helyett 4, vagy akár 6 felömlősre átalakítani egy Simson hengert. Mit változtat a karakterisztikáján, mik az előnyei/hátrányai? Az értelmes válaszokat köszönöm.



2019. júl. 9. 13:50
 1/7 Gyépésmérnök válasza:
0%

Növekszik a teljesítménye, magasabb fordulatszámon. Ezzel párhuzamosan csökken az amúgy sem az örökkévalóságra tervezett élettartama.

Tudod, a motor fogalma ott kezdődik hogy négyütemű és rendszám van a seggén.

2019. júl. 9. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Nem arra voltam kíváncsi, hogy a motor fogalma hol kezdődik. Egy 600-as Ducati Monstert szoktam használni, most újítom fel gyermekkoromban lerúgott Simsonomat, csak úgy hobbiból. A válasz értelmes részét köszönöm.
2019. júl. 9. 13:55
 3/7 A kérdező kommentje:
Azt még hozzátenném, hogy én a szóban forgó Simsont 2 évig használtam Budapesten napi használatban, akkor még ment rendesen, és soha nem volt nagyobb baja, pedig napi 40km belvárosi közlekedés volt az adag. Ugyanolyan gyorsan jártam vele, mint a Monsterrel - sőt, néha elfértem vele ott, ahol ezzel nem annyira. Használható darabok ezek, és ha jól meg vannak csinálva, akkor tartósak is - ha nem lennének azok, akkor nem lehetne látni belőle még mindig elég sokat 30-40 évvel a gyártásuk után. Az áruk pedig meredeken megy felfelé.
2019. júl. 9. 13:59
 4/7 Gyépésmérnök válasza:

Gratulálok a Ducatihoz, használd sokáig, széles utat és gumifákat kívánok.

Simson felújítani csak gyári állapotra érdemes, másként csak padláskacat lesz belőle egy hétvége után.

2019. júl. 9. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Vortrex ***** válasza:

Végül is igen, de kicsit tudományosabban arról van szó, hogy próbálják a gyárinál jobbá tenni az átöblítését a hengernek.

Még régebben találtam egy gyönyörű videót a gyári átöblítésről: https://www.youtube.com/watch?v=Z6YC3I54so4&feature=youtu.be..


Itt sok apró dolog látszik, amin javítani próbálnak. A gyári felömlő és a kipufogó rése nagyon közel van egymáshoz, nem tud a felesleges túlnyomás hamar távozni, ezért csökken az átöblítés mértéke, ami rontja a teljesítményt, és a max fordulatszámot.

Az eredeti résvezérléshez képest ezért mindig megnövelik fölfelé a kipufogónyílást.

A másik jelenség, hogy a gyári felömlő elölről hátrafelé keresztben öblít, gyönyörűen látszik a videón, ami nagy cirkulációt okoz és megint csak rontja az átöblítést, ezért a 4 felömlővel főleg hátulról előre próbálják kitolni a gázokat, így kevésbé keveredik a kipufogófüsttel.

A kiegészítő felömlőket függőlegesen alakítják ki, ezzel további kenést biztosítva a dugattyúnak. A szívónyílást is felfelé hozzák, minél közelebb a felömlőkhöz, mert ezzel növelni tudják a beszívott légmennyiséget.


Alapjába véve egy erősebb, talán jobb konstrukciós megoldás, ami növeli a fogyasztást és nyilvánvalóan csökkenti az élettartamát a hengernek. A teljesítmény/fogyasztás/élettartam szempontjából egy optimálisabb megoldás lehetne a gyárinál, de ha figyelembe vesszük az árát, amennyiért adnak egy 4 felömlős hengert, az egy katasztrófa, 30-40ezer forintokat véleményem szerint nem ér.

Manapság arra használják, hogy elkápráztassák vele a simson fanokat.

2019. júl. 9. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Vortrex ***** válasza:
[link] itt egy klasz kép azokról, amit említettem, csak két felömlővel. Talán érdekesség, hogy a beömlőnél az a kis kuki azért marad ott, mert abban a vonalban közlekedik a dugattyúgyűrű tájoló csapja
2019. júl. 9. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Mi megcsináltuk marógéppel anno a 90-es évek elején négy felömlősre és nem lett jobb semmit. Sőt, alacsony fordulaton nem volt semmi erő elindulni is, de magas fordulaton hirtelen táltosodott. A fogyasztás is nagyon.

Sokat törtük a buksit mert profi munkát végeztünk rajta és arra jutottunk hogy a szívást membránosra kellett volna alakítani egyenesen a forgattyúsházba mint a mai krosszmotoroknál. Szóval jobb a gyári henger.

2019. aug. 28. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!