Simson henger, több felömlő - mire jó, mi változik?
Sziasztok!
Sehol nem találtam értelmes cikket arról, hogy miért érdemes a gyári 2 helyett 4, vagy akár 6 felömlősre átalakítani egy Simson hengert. Mit változtat a karakterisztikáján, mik az előnyei/hátrányai? Az értelmes válaszokat köszönöm.
Növekszik a teljesítménye, magasabb fordulatszámon. Ezzel párhuzamosan csökken az amúgy sem az örökkévalóságra tervezett élettartama.
Tudod, a motor fogalma ott kezdődik hogy négyütemű és rendszám van a seggén.
Gratulálok a Ducatihoz, használd sokáig, széles utat és gumifákat kívánok.
Simson felújítani csak gyári állapotra érdemes, másként csak padláskacat lesz belőle egy hétvége után.
Végül is igen, de kicsit tudományosabban arról van szó, hogy próbálják a gyárinál jobbá tenni az átöblítését a hengernek.
Még régebben találtam egy gyönyörű videót a gyári átöblítésről: https://www.youtube.com/watch?v=Z6YC3I54so4&feature=youtu.be..
Itt sok apró dolog látszik, amin javítani próbálnak. A gyári felömlő és a kipufogó rése nagyon közel van egymáshoz, nem tud a felesleges túlnyomás hamar távozni, ezért csökken az átöblítés mértéke, ami rontja a teljesítményt, és a max fordulatszámot.
Az eredeti résvezérléshez képest ezért mindig megnövelik fölfelé a kipufogónyílást.
A másik jelenség, hogy a gyári felömlő elölről hátrafelé keresztben öblít, gyönyörűen látszik a videón, ami nagy cirkulációt okoz és megint csak rontja az átöblítést, ezért a 4 felömlővel főleg hátulról előre próbálják kitolni a gázokat, így kevésbé keveredik a kipufogófüsttel.
A kiegészítő felömlőket függőlegesen alakítják ki, ezzel további kenést biztosítva a dugattyúnak. A szívónyílást is felfelé hozzák, minél közelebb a felömlőkhöz, mert ezzel növelni tudják a beszívott légmennyiséget.
Alapjába véve egy erősebb, talán jobb konstrukciós megoldás, ami növeli a fogyasztást és nyilvánvalóan csökkenti az élettartamát a hengernek. A teljesítmény/fogyasztás/élettartam szempontjából egy optimálisabb megoldás lehetne a gyárinál, de ha figyelembe vesszük az árát, amennyiért adnak egy 4 felömlős hengert, az egy katasztrófa, 30-40ezer forintokat véleményem szerint nem ér.
Manapság arra használják, hogy elkápráztassák vele a simson fanokat.
Mi megcsináltuk marógéppel anno a 90-es évek elején négy felömlősre és nem lett jobb semmit. Sőt, alacsony fordulaton nem volt semmi erő elindulni is, de magas fordulaton hirtelen táltosodott. A fogyasztás is nagyon.
Sokat törtük a buksit mert profi munkát végeztünk rajta és arra jutottunk hogy a szívást membránosra kellett volna alakítani egyenesen a forgattyúsházba mint a mai krosszmotoroknál. Szóval jobb a gyári henger.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!